woensdag 20 maart 2024

21 maart 2024

Beste ouders,

Op de agenda deel 2 van het oudercontact.

Controleren jullie nog even jullie afspraak ?! 

Juf Tania  



Oog voor lekkers ! 

Van 12 oktober tem 21 maart kreeg elke leerling op schoolwekelijks een gratis portie fruit aangeboden,

met de steun van de Vlaamse Overheid,

de Europese Unie 

en met steun van onze oudervereniging 'de steunwielen'

Morgen eten de kleuters een laatste keer gratis fruit. 

Vanaf volgende week zorgen jullie zelf voor een portie gezond fruit. 

Het werd een gevarieerd aanbod ..

Van wortelen, komkommers, snoeptomaatjes tot bloemkool..

Van appelen en peren, druiven, pruimen tot kaki's .. 

Morgen eindigen we met sappige wijnappelsienen dus laat die witte T-shirt/bloes in de kast hangen want wijnappelsienen kunnen lelijke vlekken geven. 


Een nieuwe dag, een nieuwe planning ..

Aan mijn klasdeur vind ik lege dozen, goed voor een nieuwe lading leeskoffers (???)
Of het zover komt, weet ik nog niet - want de leeskoffers blijven mijn kant uitkomen. 
Top natuurlijk ! 
Elk voorgelezen boek levert 1 punt op, een sportboek levert 2 punten op.
En jullie gaan massaal op zoek naar sportboeken - een beetje competitie is altijd leuk ! 
Zie ze schitteren - Juf, lees je voor ? Dan kunnen we weer een extra punt scoren.
Ik ben stilaan toe aan een leesmarathon ! 😉



Gisteren maakte ik een tussenstop ter hoogte van de Standaard Boekhandel.. 
makkelijk als je met de fiets bent.. 
Het Standaard magazine wijdt een artikel aan Rikki Konijn. 
Wist-je-dat Rikki Konijn 25 jaar wordt ? En hij is nog lang niet uitverteld. 
Binnenkort komt het magazine jullie kant uit - scan de codes en ontdek meer over Rikki
21 maart  is het Wereld Downsyndroom Dag en dit gaat niet op kousenvoeten voorbij.
De actie # steunkousen roept op om twee verschillende sokken te dragen..
die tonen aan dat anders zijn dik oké is. 
Eleonore en juf doen mee.. 




Het verhaal van Frans Haas - een reis door schlderijenland brengt ons bij kunstenaar Kandinsky.
Zijn werk met concentrische cirkels is heel beroemd. 
Net zoals Kandinsky gaan we creatief aan de slag met cirkels en kleur.

Of onze kunstkaarten wereldberoemd worden, maakt niet uit - wij vinden ze gewoon mooi ! 






Middagpauze .. ik heb wat blaadjes weg te werken in de contactschriftjes 
4 blaadjes x 22 schriften = 88 blaadjes kleven. 
Ik ben er mijn hele pauze zoet mee. 

Als de schoolbel gaat, gaan de kleuters sporten met de juf LO

en ik ga op prospectie .. 
Hoe zit het met de leeschallenge in de andere klassen ?? 



In de kleutertuin gaat het gelijk op.
De lagere school rijgt een ketting posters - daar kunnen wij kleuterjuffen niet tegen op,
onze kleuters kunnen nog niet zelfstandig lezen hé.
Ik moet 'dringend' een plan bedenken.
Ik denk na over een leesmarathon en wil de collega's kleuterjuffen via whatsapp warm maken -
Helaas, in mijn verstrooidheid post ik dit bericht in de whatsapp school..
😕Kunnen wij ook ! schrijft een collega lager. 
Wacht maar, als ze het zo spelen, kennen ze mij nog niet ! 
Ik heb een plan, een strak plan !
Het komt goed ! Geloof me ! 
En zijn we niet de eerste dan hebben we één ding geleerd : 
Lezen is een feest !!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten