zaterdag 16 maart 2024

15 maart 2024

 



Op 15 maart is het tijd voor Bednet Pyjamadag ! 

Die dag steken we alle zieke leerlingen een hart onder de riem en

 zetten we meerwaarde van Bednet in de kijker. 

Elk jaar staan we op Bednet Pyjamadag stil bij alle kinderen en jongeren 

die wegens ziekte niet naar school kunnen.

Bednet zorgt ervoor dat zieke leerlingen toch verbonden blijven met hun klas. 

Zo zijn ze mee met de les én al de rest.

Op 15 maart is het weer zover. 

Kom die dag in je onesie of  pyjama naar school of het werk.. 


En dat doen mijn kleuters.. 

Tijdens het kringgesprek bespreek ik met mijn kleuters 

dat niet alle kinderen zonder zorgen naar school kunnen. 

soms worden kinderen zo ziek dat ze een tijdje in het ziekenhuis moeten verblijven. 

Ook zij zouden liever school lopen en leuke dingen leren,

ook zij zouden liever buiten spelen of rondjes fietsen.. 

Het werkt, mijn kleuters hebben het begrepen.. 

Gelukkig zijn wij gezond hé juf ?! zegt een kleuter.

Gelukkig wel !! Dat is ons grootste geluk !! 💖










Kleuterpraatjes :
Ju-u-u-u-f, ik heb mijn peignoir aan ! 😁

Interactief voorlezen - dag 4 

We schuiven gezellig een stoeltje bij en 
genieten van het verhaal "Frans Haas een reis door schilderijenland"



We spelen een online spel 'Jakkiebak Kippenkak' 
O .. dat mag je niet zeggen, juf ! wijst Eleonore me terecht. 
Dat is niet erg ! lacht Odilon zijn nichtjes opmerking weg. 
Maar als puntje bij paaltje komt, ligt mijn klas in een deuk. 

Terwijl 4 kleuters aan de slag zijn met de Ipad, 
zijn anderen druk in de weer met het ontwerp van hun paasmandje.
Niet zomaar een mandje maar een 'kunstig' paasmandje. Frans Haas zou het niet anders willen 😉














In de namiddag nemen we de tijd om de overdekte zaal in de sfeer van Pasen te brengen. 
De ballonnen moeten eraan geloven.. de kleuters zoeken oplossingen om de ballonnen te laten ploffen.
De ene spring, de andere knijpt, nog een andere gaat bovenop de ballon zitten..
nog een andere gaat op de ballon liggen,
zelfs een enkeling wil de ballon stuk bijten maar dat laat ik niet toe wegens té gevaarlijk .. 
Eenmaal alle ballonnen verdwenen zijn, moeten de feestvlaggen er ook aan geloven. 
En dan halen we de paaseieren uit de berging. 
Ook de ladder hebben we nodig .. juf stapt op de ladder, de kleuters geven de paaseieren aan. 
Na een half uurtje ziet de overdekte speelzaal er leuk uit. 


Het weekend kan bijna beginnen.
Voor de juffen staat er nog een teamvergadering op de agenda
en er is een sessie rond executieve functies in de klas. 
Een hoofdbreker op vrijdagavond .. geen goed idee.. 😏
Op de vraag .. Welke executieve functies worden reeds in je klas toegepast ? ..
gaan we samen in overleg. 

Ook de voorbereidingen voor het oudercontact moeten geschreven worden,
dit is een werkje voor zondag én de agenda moet ook nog ingevuld worden op smartschool.
Gelukkig is de themadoos reeds goed gevuld en werden de doelen reeds zorgvuldig geselecteerd. 
De inschrijvingen voor het oudercontact voor mijn klas zijn afgerond.
Dit is omdat mijn reeks oudercontacten start op dinsdag 19/03 
en verder gezet wordt op donderdag21/03. 
Geniet van het weekend en graag tot maandag. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten