dinsdag 19 maart 2024

19 maart 2024

 


Op de agenda deel 1 oudercontact .. 

donderdag volgt deel 2. 

Controleren jullie nogmaals jullie afspraak. 

Met vriendelijke groeten en tot gauw,

Juf Tania



evacuatieoefening in de Tandem ! 


Elk jaar gaat het brandalarm minstens 1x af en voeren we volgens plan een evacuatieoefening uit. 

Meestal is het aangekondigd zodat we niet midden in een plasmoment zitten of zo 😊

Maar deze keer heeft meester Ken snode plannen - 

geheel onverwacht klinkt het alarm door de kleutertuin. 

De kleuters hebben net speeltijd gehad en zijn volop bezig met de schoenenwissel. 

Ik zoek mijn 21 kleuters bij elkaar, er is er eentje afwezig. 

Ik spurt om de klaslijst en neem mijn kleuters per twee mee naar een veilige zone op het schooldomein.

Kleuters op pantoffels, kleuters op kousen, kleuters met ÊÊn schoen..

ik zie het allemaal passeren en allemaal omdat meester Ken met het alarm in de weer is. 

😂😂😂

Nog nooit meegemaakt.. enkele kleuters hebben in hun haast ook nog hun geliefde pantoffels gered. 

Wat ze wel onthouden hebben van de vorige evacuatie is dat iedereen voor een vriendje zorgt

en natuurlijk neem je ook de juf mee. 😉

Al de rest blijven liggen waar het ligt. 

Bij terugkeer lijkt ons speelzaal een slagveld .. overal schoenen, achtergelaten pantoffels .. 

Meester Ken zet het alarm uit en

 Frin maakt een vinnige opmerking :

 'Juf Tania, Meester Ken heeft weer met het alarm gespeeld met de nadruk op 'weer'. 

Eenmaal in de klas maken we een afspraak - 

als we nog eens meester Ken spotten dan roepen de kleuters luid 

'Juf Tania .. ALARM !!!' 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten