donderdag 9 februari 2023

9 februari 2023

 Op deze ijskoude ochtend heb ik 'spreekuur' aan de schoolpoort. 

Mijn tenen krullen van de koude en de allerkleinsten zetten het op een huilen - 

het is duidelijk, zij zijn geen fan van de vriestemperaturen. 



Ik probeer ze in beweging te zetten, in de hoop dat ze het huilen even on hold zetten. 

Plots flitst een kleuter voorbij op zijn loopfiets mét een fopspeen in zijn mondje. 

De kleine uk uit mijn klas was duidelijk vergeten het 'tuutje' in bed achter te laten. 

Tot hij zich plots realiseert dat het kleinood nog in zijn mondje zit. 

Opnieuw flitst de kleuter me voorbij op zijn loopfiets, deze keer huilend. 

Papa, neem mijn 'tuutje' mee 

Het is duidelijk, dit was niet voor mijn ogen bestemd. 😁


Dikke truiendag in de Tandem .. en met deze temperaturen is die extra warme trui zeker welkom ! 

Even onze outfits showen ! 

Bonte mutsen, warme sjaals, wollige sokken en immens zachte truien .. 










Even het green screen opzoeken en als volleerde modellen poseren voor de foto-shoot 😉
We belanden met enkele kliks in een echt winterlandschap.
Deze foto verwerken we in onze geknipte en gekleurde schudbol. 

En ja, u ziet het goed ! 
We hebben nog onze pantoffels aan - geen tijd om schoenen te wisselen 😁 
dus lopen we als echte pantoffelhelden over de Campus




















Oesje, picknick bij de oudste kleuters ?? 
Neen hoor ..
 zij vullen deze maand -net zoals in november- de opruimactie van Mooimakers in. 
Samen op zoek naar zwerfvuil én meteen sorteren, zegt juf Kelly 😏
Zie ze draven met de vuilnisemmers - voor elk vuiltje is er een passend bakje mét symbool. 



In onze klas staat een nieuwe opdracht te wachten.
Kleur de dikke trui 'Ik trek het me aan' in met kleurpotlood.. mét handschoenen 😁😂
Ik hoor ze jammeren, ik hoor ze zeuren, ik zie ze sukkelen .. maar ze gaan door, 
net zolang tot het lukt ! Dat noemen ze een lesje in volharding.
Fop je ons, juf ? vraagt Mattheo.
Ik denk het wel, besluit Rafaelle. 

Of ze het erg vinden ?? Neen hoor .. 



















Op deze koude dag heeft juf Joke een lesje LO voorzien waar je helemaal warm van wordt. 

Er wordt gesprongen en gelopen - niemand die kou heeft. 



De schooldag loopt op zijn laatste benen. Aan de kleuters merk ik dat ze moe zijn. 

Kleine akkefietjes lijken plots een drama te worden. 

De ene huilbui volgt de andere snel op. 

Allemaal vroeg naar bed ! probeer ik.

Na school de douche in, pyjama aan, oogjes dicht en snaveltjes toe en slapen, 

de hele nacht lang, tot het weer licht wordt. 

Dan oogjes open, oortjes gespitst en blij terug naar school. 

Maar dit is niet naar de zin van Nawaz. 

Hoezo Nawaz ? 

Juf Tania, ik wil ook nog een beetje eten hoor !  😂

Ai, was ik echt vergeten .. dat mag, Nawaz ! 

2 opmerkingen:

  1. Prachtige winterse foto's !
    En...juf Tania heeft groot gelijk, kleutertjes en ook juffen moeten tijdig naar bed! oogjes toe snaveltjes dicht en slapen maar...dan kunnen we er de volgende dag weer goed tegenaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moet ik dringend mijn eigen raad eens opvolgen :-)

      Verwijderen