dinsdag 7 februari 2023

7 februari 2023

 Water wordt ijs ! 

Wat een ontdekking.. de ijsblokjes hebben een aparte vorm

 maar houden wij niet een heel klein beetje van de winter ? ? ? 


Even spelen met de pooldieren en écht ijs 
- meteen ervaren kleuters hoe het voor de dieren voelt als het ijs onder hun poten smelt 
door de opwarming van de aarde. 
Wat rest is één grote plas water en geen ijsschotsen meer om even te bekomen. 
We oefenen ons versje én het lukt aardig. 
Natuurlijk helpt de visuele ondersteuning een handje. 
Kijk juf, ik lees het helemaal alleen ! kirt een kleuter blij. 
Nu lees je plaatjes, later zal jij -net zoals de juf- letters en woorden lezen, vul ik aan. 
Meteen gaan de kleuters op zoek naar letters die ze kennen.. die letter zit in mijn naam, juf. 
Daar heb je het - kleuters worden bewust dat letters een woord vormen. 
Snel even naar het knipatelier - we knippen een 'ronde' schudbol.
Niet eenvoudig ! Je volgt de lijn en draait het blad rond, schuivend door de schaar. 



Wie klaar is met knippen, kleurt de schudbol in.
Maar wat met de afwerking ?? 
Dat doen we donderdag op dikke truiendag - 
dan komt een foto van jouw kleuter in de schudbol te staan 😁
Dus ga maar snel op zoek naar je meest winterse outfit ! 
(zie oproep morgen !) 

Al een hele dag ben ik verward - ik denk gewoon dat het maandag is maar dat is het niet. 

Maandag was er de facultatieve dag en dus hadden we een extra dagje vrij. 

Als juf Joke 's middags de kleuters komt ophalen voor een lesuur LO 

weet ik zeker dat het dinsdag is 😁

Hup met de beentjes en veel plezier samen ! 


Na school is er werkgroep rekruteren .. er worden plannen gemaakt maar daarover later meer. 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten