zondag 12 februari 2023

13 februari 2023

 


Feest in de Tandem ! 

Beste ouder(s),

Als je denkt dat alleen echte carnavalisten in Aalst wonen, 

dan ben je nog niet gepasseerd in de Tandem.

Deze week vieren we een hele week lang feest in de Tandem. 

Lees je even mee ? 

Op maandag leggen we onze plannen voor aan de kleuters, een opwarmertje dus. 

Op dinsdag draagt iedereen ROOD de kleur van de liefde - het is immers Valentijn. 

Op woensdag draagt iedereen een té gek kapsel .. gekleurd .. bewerkt met gel .. kleurrijke speldjes of elastiekjes .. leef je maar eens uit en breng je creatieve "ik" tot leven. 

Op donderdag draagt iedereen 2 verschillende schoenen.. ook al ben je anders, jij mag er best zijn. 

Op vrijdag trekken we alle registers open en vieren we in de kleutertuin carnaval. 

Trek je leukste verkleedpak aan en vergeet de zakken confetti niet !! - goed voor uren speelplezier.
Geen confetti ?? Een perforator en enkele blaadjes papier helpen je op weg 😁

Veel plezier .. 

Het kleuterteam


Dag 1 van onze feestweek en wij bakken koekjes.

Morgen kleurt de Tandem ROOD .. is het 14 februari en vieren we Sint-Valentijn. 

En hoe kan je dit beter vieren dan met mierzoete hartenkoekjes 💖


Opdracht 1  : Keuken inrichten ! 

Opdracht 2 : Handen wassen met zeep en netjes drogen

Opdracht 3 : Deeg soepel kneden 

Opdracht 4 : Deeg uitrollen met een deegrol

Opdracht 5 : Koekjes uitsteken met een vorm

Opdracht 6 : Koekjes bakken in de oven 

Een hele voormiddag zijn we druk in de weer..

Opdracht 7 : koekjes proeven .. is voor morgen 😉💖

























Daar heb je ze - de eerste lentezon ! 
Ik schuif mijn voorbereidingen aan de kant en we trekken samen naar buiten.
Nu de voorjaarsklassiekers er snel aankomen, zet ik mijn kleuters op de fiets. 
Wie kan fietsen op twee wielen ? 
Wie kan nog een zetje gebruiken ? 
Wie heeft echt nood aan steunwieltjes ? 

Juf Nicole en ik lopen achter de Tandemtrappertjes aan 
en tot mijn verrassing fietsen de meeste kleuters reeds op 2 wielen. 
Mooi zo !! 

Het parcours bolt goed ! 
Tijd voor een uitdaging .. 







De uitdaging ?? 
We gaan veldrijden ! 😁
Wie geraakt de heuvel op zonder te blijven steken ?? 
Wie kan hindernissen ontlopen ?? 
Wie rolt de berg af zonder te vallen ?? 
Een oefening op evenwicht, snelheid en stuurvaardigheid. 
Als ploegleider van de Tandemtrappertjes hoop ik talent te ontdekken - stel je voor.. 
Later zal ik met plezier een interview geven aan de krant - 
Het begon op een mooie lentedag in de Tandem ! 😉















En na een hele namiddag op de fiets is het tijd voor de bevoorrading.
Eindelijk kunnen we gebruik maken van de picknick-tafels. Gezellig is het wel ! 





Tot morgen in je Rode outfit !! 

1 opmerking:

  1. Ik ben al benieuwd naar de smaak van je koekjes. Je hebt er toch ook eentje voor je liefste collegaatje gemaakt hé

    BeantwoordenVerwijderen