woensdag 8 februari 2023

8 februari 2023

 

Rollen rollen rollen

Hop hop hop 

een bal voor de benen, een bal voor de buik, een bal voor de kop..

knopen, wortel, hoedje op .. 

Dag sneeuwpop !! 

Kregen de oudste kleuters nog een knipopdracht toegeschoven 
dan laat ik de kleintjes de oefening enkel kleuren - juf knipt voor de kleine 'bollekes' 







In de bouwhoek worden ornamenten gemaakt om de schaatsbaan te decoreren.
Wat het is, weten de bouwers niet maar ze vinden het mooi ! 
Net voor de middag lopen de speelhoeken leeg. 
Kleuters nemen plaats in de leeshoek en lezen in een boek. Zal ik meedoen ? 
Ik twijfel even .. Juf neemt ook een boek en gaat tussen de kleuters zitten. Iedereen leest. 
O zo gezellig ! Dit doen we beslist nog een keer. 
Het is woensdag - iedereen gaat naar huis maar niet de juf. 
Ik heb een ferm to do-lijstje af te werken. 
Ik begin na het eten en werk door tot 17.45 uur. 
Mijn lijstje is nog lang niet afgewerkt maar morgen loop ik nog eens langs in de Tandem 😉
Na al die jaren weet ik zeker dat het werk niet gaat lopen.
Ramp o ramp .. een stapel kopieerwerk lag klaar.
Al gauw blijkt dat het papier op is of zoals Samson zingt : Op .. op .. alles is op .. 
Even de Tandemgirls (onze whattsapp-groep) informeren. 
Juf Muriel heeft nog een nieuwe pak papier in de klas liggen die ik kan gebruiken. 
Juf Ilse loopt nog snel even langs - ook zij heeft nog papier liggen. 
De collega's hebben me gered - alles is klaar ! 
Morgen nog inbinden .. 




Smartschoolbericht dikke truiendag !! 

Hallo kleine ijsberen, 

Op donderdag 9 februari (morgen dus !) is er dikke truiendag in onze klas. 
Samen met de kleuters willen we een steentje bijdragen aan een verminderde CO2-uitstoot.
Daarom zal morgen de verwarming enkele graden lager gezet worden.
Geen nood, wij zullen geen kou lijden. 
Ik heb immers enkele leuke activiteiten voorzien die ons zeker warm zullen houden. 

Doe je met ons mee ? 
Haal je aller-dikste trui uit de kast.
Ga op zoek naar je kleurrijkste muts, je zachtste sokken, een ellenlange sjaal,
schapenwollen wanten/handschoenen of trek je ski-pak aan 😉
want wij gaan gezellig ijsberen. 
Duik in je kast, laat je fantasie werken .. tot morgen in je warmste winteroutfit 
Juf Tania 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten