zondag 5 februari 2023

2 februari 2023

 

Beste ouders, 

Zoals jullie kunnen zien, heb ik wat geknoeid met mijn blog. 

Door de drukte van de voorbije schoolweek, was ik net iets té snel met 

het publiceren van 3 februari waardoor ik 2 februari vergat.😕 

Bij deze is dit aangevuld maar komt 2 februari na 3 februari (??!! 😏) 


Na de pannenkoekenbak van gisteren, 
bereid ik vandaag het deeg voor met de kleuters voor de wafelbak. 
De nodige ingrediënten en het recept liggen klaar.

Wie wil, kan spelen in de hoeken maar het wordt me snel duidelijk - 
kleuters zijn gek op koken/bakken. 
Mijn kookhoek wordt té klein en  het is rijtje schuiven om een plaats te bemachtigen. 😁


Eens het deeg klaar is en kan rijzen, wacht nog een stapel afwas.
Misschien moet ik echt wel mijn kleuters aan het werk zetten want ..
Jong geleerd is oude gedaan, nietwaar ? 😁
De hele dag lang zijn we bezig met het voorbereidend werk voor de winterchalet. 
Er wordt een tent geplaatst - tafels en stoelen worden verhuisd (.. ook door de kleuters) 
De elektriciteit wordt getest - op welk circuit kan wat ? 
Kopjes - bekers - potten en pannen - koffie - melk - suiker - handdoeken enz worden uit de keuken gehaald. 

We zijn met 4 om alles draaiende te houden deze avond en juf Nicole is zo vriendelijk om vrijwillig te komen helpen op haar vrije dag.
Wij, kleuterjuffen, waarderen dit enorm - alle hulp is welkom ! 
Dank je, juf Nicole ! 

En dan is het 15.20 uur .. de winterchalet zwiert haar deuren open ! 
WELKOM iedereen ! .. en smakelijk ! 

De rij wachtenden zwelt aan. Bakken maar. 

Niet alleen de kleuters en hun ouders zijn er
 maar ook de leerlingen van de lagere school en hun ouders 
komen een lekker pannenkoek/wafel smullen. 
Al heel snel zitten we door onze voorraad pannenkoeken/wafels heen.
Arthur wacht geduldig op zijn wafels .. 
Ondertussen denkt hij na welke suiker hij op zijn wafels zal strooien.
En dan komt de vraag, zomaar uit het niets - Juf Tania, heb je ook slagroom ? 😂
Een echte fijnproever en levensgenieter als je het mij vraagt 😉



Wat een fijn snoepmoment op de Tandem. 
Het is leuk om elkaar terug te zien na de (covid)restricties van de voorbije jaren.
We babbelen gezellig bij .. iedereen geniet ! 
Dank je wel voor jullie aanwezigheid ..
Dank je wel voor de warme glimlach .. 
Dank je wel voor het complimentje ..
Dank je wel voor het schouderklopje .. 

Na een succesvolle avond sluiten we de winterchalet voor een jaartje. 

We beginnen met opruimen .. de afwas verdwijnt in de vaatwasmachine in de keuken. 
De opstelling tafels en stoelen wordt geplooid en gestapeld. 
De picknicktafels worden terug buiten gezet .. 
En dan is er .. rust .. even bekomen van de drukke dag ! 



 


 



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten