woensdag 21 september 2022

21 september 2022

 Iets na zeven uur kan je me vinden in de berging van de kleutertuin. 

Vandaag is het klusjesdag in de Tandem !

Terwijl de collega's de tuin verder onder handen zullen nemen, 

zullen juf Muriel en ik overgaan tot het ordenen van de berging.

Dus beginnen we deze ochtend vroeg aan het leegmaken van het lokaal.

Ook juf Ilse steekt snel een handje toe. 

Voor de bel rinkelt, zijn we klaar met het leegmaken. 

Goed gewerkt, vind ik ! 


Eventjes de rij kleuters ophalen. 

Schriftjes verzamelen, schooltassen in de rij, jassen aan de haak,

plaspauze inlassen en nadien handen wassen en dan snel naar de klas. 

Er is nog zoveel te doen ! 

De taalactiviteit verloopt op fluistertoon - ik ben mijn stem kwijt ! 

Gericht luisteren is vandaag de boodschap. 

De eerste opdracht van de dag is een knipoefening voor de oudste kleuters.
Knip de haren van deze figuren en volg hierbij de stippellijn.
Geen eenvoudige opdracht ! 
Toch even observeren en noteren wie deze opdracht vlot kan afwerken. 






Als ik Nawaz vraag waarom zijn figuren zo'n korte knipjes krijgen, zegt hij doodleuk :
Maar juf toch, ze willen korte haren, geen lange 😂

Omdat de opdracht van gisteren rond 'spoorrijden' niet afgewerkt is, gaan we vandaag verder.
Na een voormiddag racen tegen de tijd, zijn we helemaal klaar ! 
Finished !! 





Het is woensdag, de kleuters gaan naar huis anderen moeten naar de opvang. 
De juffen nemen een korte broodjesmaaltijd en trekken nadien naar hun 'stelplaats'
In het geval van juf Muriel en ik duiken we de berging in. 
Vuilniszakken ?? Check !! 
Veegborstel / stoffer en blik ?? Check !! 
Verzamelpunt afvalcontainer ? Check !! 
Verzamelpunt kringloopwinkel ?? Check !! 

We sorteren knutselmateriaal - papier - themadozen - manden - rollen - sensomotorisch materiaal - blikken dozen (groot en klein) - knuffels - glazen - keukengerei .. 
Wat we in overvloed hebben, gaat richting afvalcontainer.
Wat nog dienst kan doen, gaat richting kringloopwinkel. 
15 vuilniszakken later en vele dozen gevuld met nog bruikbaar materiaal voor de kringwinkel
 is onze berging een pareltje.

Onze verzamelwoede is bekoeld, want na 4.5 uur doorwerken op woensdagnamiddag en 1 uur voor aanvang van de schooldag zitten we niet alleen onder het stof... We zien er niet uit. 
Snel naar huis ! 
Een frisse douche is o zo welkom ! 
Verzamelen doen we niet meer ! 
Daar waken juf Muriel en ik wel over 😉
alsook Nelson - de allereerste campushond die waakt over de Tandem.

Kennen jullie Thomas Pips - tijdens de Tour de France verschijnen zijn cartoons in de krant en kan je op zoek naar muizen verborgen in de tekening.
Wel, ik heb een eigen versie gemaakt - alleen weten mijn collega's het nog niet.
Ik heb namelijk in de berging muizen verstopt. 
Benieuwd wie de eerste is die de kleutertuin bij elkaar krijst 😂

Ik breng de collega's wel op de hoogte van Nelson.
Wie is Nelson ? wil er eentje weten 
Dat zie je morgen wel - help me onthouden dat ik hem even uitlaat 🐕

Geen opmerkingen:

Een reactie posten