zondag 4 september 2022

2 september 2022

 Gisteren spurtte ik na school nog even naar het secretariaat. 

Is de bus maandag vrij ? 

Ik wil die reserveren want wij vliegen er even uit. 

De secretaresse kijkt al lang niet meer op van deze vraag. 

De chauffeur wordt verwittigd en wij belanden op de reservatielijst bus. 


Dag twee : 
Wij verkennen het schooldomein 
en gaan op zoek naar de standplaats van de schoolbus.
Gevonden ! 
Meteen weet ik dat mijn kleuters reeds flink een rij kunnen vormen. 
Maar wat als de juf haar troepen wil verzamelen ? 
Reageren mijn bengels op een gegeven signaal ? 
Even testen ! 

De kleuters rennen, klauteren, klimmen en dalen .. 
als de juf een fluitsignaal geeft, moeten ze zo snel mogelijk verzamelen bij de juf. 
Ook dit lukt behoorlijk ! 
Ik denk dat we klaar zijn voor een eerste uitstap ! 😀












Terwijl de kleuters verder de klas en de hoekjes ontdekken,
kleef ik een brief in het contactschrift van de kleuters. 
Er is nog zoveel te doen .. 
Ik maak alvast een lijstje op en de kleuters helpen me nadenken. 
Juf, nemen we een vlieger mee ? 
Juf, nemen we ook een strandbal mee ? 
Ju-u-u-u-f, nemen we ook snoepen mee ? (Euh, wat dacht je ? Tuurlijk wel !)  .. Ju-u-u-f..
Er komt geen eind aan het lijstje maar het is leuk om dit samen op te stellen. 😉

















We hebben een eerste jarige te vieren. 
Ella mocht op 31 augustus 4 kaarsjes uitblazen. 
Gefeliciteerd, Ella ! 

Een lied .. een kroon .. iets lekkers .. het is feest ! 















Ook vandaag loopt de schooldag uit. 
Het lijstje .. weet je wel .. 



Ik speel met juf Muriel het spelletje :
"Ik ga op reis en neem mee .."
24 kleuters,
enkele collega's,
bolderkar,
5 handdoeken,
5 washandjes,
reserve-broekjes,
T-shirts,
pampers,
twee rollen toiletpapier,
papieren zakdoeken, 
vochtige doekjes,
verstuiver water, 
EHBO-kit,
strandspullen, 
zonnecrème,
petten,
1 kg snoep 😁,
extra picknick voor zij die het vergeten zijn, 
Rikki konijn, 
vlieger,
strandbal,
I-pad,
bolderkar,
documenten verzekering,
verdwaalarmbandjes, 
klaslijst,
fluitje,
geld, ... 

Geniet van het weekend en graag tot maandag ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten