maandag 4 januari 2021

04 januari 2021

 

Het is nog even wennen .. 2021 .. 

Maar de warme wensen die ik deze ochtend kreeg aan de schoolpoort voelden heel warm aan .. 

dus ook voor jullie allemaal ... 

Ook aan de schoolpoort worden heel wat nieuwtjes uitgewisseld.

Zo laat Bess (K3) weten dat ze grote zus is geworden van een kleine broer. Hoe leuk toch !

Nona (K3) toont me het gat in haar tand 😊Gelukkig doet het geen pijn.

Niene (K3) vraagt zich af of we eindelijk samen naar zee gaan

 - door de coronacrisis viel onze schoolreis vorig schooljaar in het water.

Blijkbaar heb ik toen een belofte gemaakt .. iets in de zin van 'misschien volgend jaar' 

En volgens Niene is het nu 'volgend jaar' 😏

Rafaelle (K1A) stapt de schoolpoort door en heeft een belangrijke mededeling :

Ik heb rode lippen ? 

 Zo zo, confituur gegeten ? grap ik.  

Blijkbaar heeft ze lippenbalsem op 😁

Matheo (K2) bekijkt me aandachtig en zegt :

Ik zal mijn zus eens meebrengen. 

Zij heeft een kappersschaar en ze kan je haar een kleurtje geven. 

Ik kies oranje, voegt hij er nog aan toe. 

Ik weet het, Matheo .. de tweede lockdown speelt mijn kapsel parten.😂 

En dan gaat de schoolbel, op naar de klas.  

Een nieuw jaar .. een nieuw begin 
en daar hoort nu eenmaal een nieuwe scheurkalender bij. 
Mijn kleuters kunnen het niet geloven - 
Wat een dikke kalender en is die pas op tegen het volgend nieuwe jaar, juf ? 

We zitten gezellig samen in de kring en hebben heel wat te vertellen over de voorbije vakantie.
.. over de gezellige dagen thuis
.. over de middagdutjes in de zetel
.. over lekker lang slapen
.. over het lekkere eten
.. en meteen besef ik hoeveel taart er wel gegeten is de voorbije weken 😁
.. over de kerstcadeautjes 
.. over de nieuwjaarsbrief 
.. over het afstandsbezoek aan oma en opa
.. over de leuke speelmomenten samen. 

Kortom .. één en al gezelligheid .. 







En, hebben we school gemist ?? 
Toch wel !! 
We starten de schooldag met een leuk speelmoment.
Ik kan het bijna niet geloven - het is hier zoooooo rustig, iedereen is aan het werk in een hoekje. 
Geen ruzie, geen gezaag of geklaag maar gewoon genieten van elkaars gezelschap. 







Al snel loopt het tegen de middag aan. 
Geen kerstlunch maar een boterhamlunch. 
Vince vindt het maar povertjes - Is er geen taart, juf ?!? 😁😁

Ook in 2021 zijn er nog een aantal zekerheden in het leven.
Zo heeft Kenza tonijn mee op haar boterham,
eet Matheo nog steeds 'swandwichen' 
 is Ella dol op préparee,
eet Canakan nog steeds kaas met gaatjes
en smult Quinten al zijn groentjes netjes op .. 








's Namiddags schuiven we gezellig een stoeltje bij en ontdekken we de rijgplaten.
Op en neer met die draad .. een prima oefening in het oefenen van de fijne motoriek. 




Vandaag hebben we volop genoten van elkaars gezelschap en elkaars verhalen. 
Morgen gaan we pas echt van start. 
Een nieuw thema staat te dringen "Wensen voor jou en mij .." 
Tot morgen allemaal ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten