woensdag 13 januari 2021

13 januari 2021

 

Mijn oproep via smartschool bleef niet onbeantwoord. 
Emma heeft een lading spullen mee om ons ruimteraket in te richten. Fijn, Emma ! 
Wie nog spulletjes heeft - ik denk zomaar aan schakelaars enz - mag die alsnog meebrengen.
Een ruimteraket zit immers vol schakelaars en ander IT-materiaal. 

Ook de eerste pantoffels verschijnen in het klasbeeld. 
Quinten heeft zijn 'klas-pantoffels' reeds aangetrokken - dat zit goed ! 
Ook de juf draagt nu pantoffels in de klas. Het oogt meteen een pak huiselijker en het loopt gezellig. 😉
De postbode loopt langs met enkele postkaarten. 
Elke ouder die zich aanmeldde in het online museum krijgt een kunstkaart.  

Ook vandaag wordt er hard gewerkt aan ons project 'ik wil de maan' 
We starten de dag met een versje, en dat versje gaan we memoriseren.


Een tuinman die al jaren een tuintje had gezocht
heeft op een morgen van zijn geld een maanraket gekocht
Nu vliegt hij alle dagen met gereedschap naar de maan
om daar met schep en hark aan de slag te gaan
En als de planten die hij zaait een beetje willen groeien 
dan zie je straks bij volle maan de mooiste bloemen bloeien
 
 
Na het inoefenen van het versje verkennen we de hoeken.
Inkleuren van de ruimte, de oppervlakte bewerken met een vochtig penseel,
we strooien zout op onze creatie en zo ontstaan er zoutsterren.  
Deze week knippen we nog de maan en krijgt mol een plaats in het geheel. 







Uit de kindermond : 
Je mag me op mijn woord geloven,
 in mijn klas huizen enkele kleuters die al eens buiten de lijntjes durven te kleuren  
of die er graag eens de kantjes vanaf rijden zo je wil..
Dus probeer ik ze bij te sturen waar nodig en dat ontlokt de volgende uitspraak van de juf :
Ik ben zoals de Sint - ik hou van flinke kinderen. 
Even wordt het heel stil en plots komt er dan toch reactie .. 
Juf toch, jij hebt toch geen witte baard ?!? 😁
Tot zover mijn interventie en eerlijk .. ik moet er hartelijk om lachen. 
Kleuters en hun uitspraken .. ze blijven me verrassen. 
 
Ook vandaag is dit het geval ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten