dinsdag 26 januari 2021

26 januari 2021

 


Na een vrije maandag zijn we helemaal klaar voor dinsdag. 

De kleuters hebben kleine muizenissen !

Corona is er weer ! zegt er een. 

Een ander heeft gehoord dat de scholen misschien zullen sluiten

en voegt er nog snel het volgende aan toe ..

dat wil ik niet want dat zal ik je missen. 

Zo ver is het nog niet maar ik probeer mijn kleuters uit te leggen waarover dit allemaal gaat. 

Corona heeft er een broertje bij, vertel ik. En dat kleine broertje wil in je neus/keel wonen. 

Enkele kleuters weten dat je hierdoor een stokje in je neus krijgt. 

Zet jij corona buiten, juf ? vraagt een kleuter. 

Ik wou dat ik dat kon ! lach ik.. maar ik krijg het niet te pakken. 

Dat is jammer ! besluiten mijn kleuters. 


Wat ik wel weet, is dat er een leuk boek in mijn schooltas steekt.


 
"Op een verre planeet" 

Ergens op een planeet, heel ver hiervandaan, wonen de Rooien en de Blauwen. 

Ze spelen nooit samen want de Blauwen vinden die Rooien maar raar. 
En volgens de Rooien zijn de Blauwen niet normaal. 

Maar dan worden een Rooie en een Blauwe verliefd op elkaar. 
Wat nu ?? 

Na het verhaal wordt er getekend over "een verre planeet" 




Na de speeltijd werken we onze conditie bij .. LO met juf Margot ! 

En omdat de juf jarig is vandaag verwent ze de kleuters met een stapel pannenkoeken. 

Smakelijk !! 

















En na de pannenkoeken wordt er nog flink geklonken op de gezondheid van de juf 😊

Het einde van de schooldag is in zicht .. dat denk ik toch .. 

tot Naidat plots een steen opdiept.. een meteoriet, denken mijn kleuters. 

Ja hoor, juf .. heb ik gehoord op karrewiet ! 

Ze zijn er van overtuigd : Eeklo moet ergens tussen Aalst en Dendermonde liggen 😁😁

Ik laat ze maar ! Morgen gaat de zoektocht verder 😉




Dank je voor de fijne wensen, 

de lieve kaartjes, 

de mooie wensen .. 

Wat een fijne verjaardag ! 

Juf Tania Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten