vrijdag 27 april 2018

27 april 2018



Vandaag wordt de rospot netjes bijgevuld door Korneel. 
Het bedrag in ons potje stijgt met de dag - leuk ! 
We hopen dan ook over enkele weken met een goed gevulde spaarpot naar de bank te gaan. 

En ook vandaag wordt er gesorteerd en geteld :
1 x € 5.00 = € 5.00 
52 x € 0.05 = € 2.6
53 x € 0.02 = € 1.06
38 x € 0.01 = € 0.38
Dagtotaal : 143 muntstukken twv € 9.04 waarvan 1 briefje

Totaal op de kleuterteller € 68.38 

Nicola kan het maar niet geloven. Volgens hem heeft het "euro"briefje geen waarde.
Maar juf, dat is papier ! blijft hij maar herhalen.
Het is duidelijk, Nicola heeft het voor 'klinkende' munt. 
Dat het bedrag op de teller sneller stijgt met een briefje
gaat aan hem voorbij .. de hoeveelheid centjes telt .. dat is pas indrukwekkend. 

Dus wie een gift wenst te doen, kiest best voor gouden en zilveren muntstukken šŸ˜ŠšŸ˜ŠšŸ˜Š

Het is officieel : 
"Wij zijn de sportiefste klas van de Tandem" 
De vooropgestelde kilometers (100 km) hebben we ruimschoots met zijn allen bij elkaar gefietst.
Meer zelfs, we halen bijna 200 kilometer. 
Waw, juichen mijn kleuters. Wat zijn ze fier !
 Emiel wil weten hoeveel kilometer we nog moeten gaan voor we de 200 km bereiken. 
Nog 17.5 kilometer is mijn antwoord. 
Dat is niet veel, vindt Emiel en hij belooft me plechtig dat hij die 17.5 km voor me zal rijden het komende weekend. 
Sorry mama en papa, ik zit hier voor niks tussen.
 Veel fietsplezier ! 
Mijn klas kennende zijn ze nog lang niet klaar met het verzamelen van kilometers. 
Ik vrees dat ze voor de 300 km zullen gaan en daarna op naar de 400 kilometer .. 
Een project in de kleuterklas brengt heel wat teweeg en de conditie van mama en papa zal er meteen ook wel bij varen. 

 Iedereen wereldkampioen ! 

 Waar deze wedstrijd eindigt, is me een raadsel. 
Eens voorleggen aan de UCI .. zeer origineel parcours.
 En na alle inspanningen van de voorbije weken, is het tijd voor ontspanning en decompressie.. 
Eindelijk kennen de Tandemtrappertjes rust ! 

De laatste lading speelgoed vindt zijn weg naar de tweede kleuterklas. 
Bij dit pakket zit geen bouwplan, dus doktert juf het zelf maar uit. 
Vol bewondering kijken mijn kleuters me aan : Jij kan dat zomaar ! zeggen ze. 
EĆ©n stukje vindt ik echter niet, maar Lauren is mijn hulplijn ..
Draai het stukje eens om, juf .. het staat op zijn kop ! 
Slimme Lauren ! Het past perfect ! 

Het verlengde weekend kan eindelijk beginnen. 
Fijn weekend iedereen, geniet van de rust ! 

En nogmaals dank aan Nico, oma en papa voor het ontzettend mooie speelgoed. 
Xxx van de kleutertjes en juf Tania 



2 opmerkingen:

  1. Kunnen we reserveren in restaurant De Gouden Pollepel? :-)

    Groeten,
    Mama van Robbe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet je teleurstellen - zit aan de maximum-capaciteit van 23 personen, sorry !!!
      Vraag het aan sous-chef Robbe, hij kent mijn keukengeheimen en wil je die waarschijnlijk heel graag vertellen! :-)

      Verwijderen