dinsdag 24 april 2018

24 april 2018

Ik heb mijn spaarpotje voor het goede doel al klaar,
een pot vol 'centjes' voor 'iedereen tegen kanker'
 Ook Aïcha heeft een voorraad centjes voor het goede doel..
 En Vladimir heeft ook zijn spaarpot geplunderd ..
 Dank je wel .. 
We maken  leuke, kleurrijke  'rospotten' om centjes te verzamelen. 
Iedereen maakt een tekening met wasco en die wordt dan ook nog eens bewerkt met ecoline. 

Lauren, Luïz, Amir en Linde zijn er als de kippen bij om een handje toe te steken bij de schilderwerken. 
Fijn zo ! 



Voorlezen, het leukste kwartiertje van de dag !
Taal : verhaal ; 
Liselotje krijgt een fiets ..
Een verhaal op rijm.


Deze week geen krachttraining met Peter Sagan 😊
maar een lesje LO met juf Kelly. 
Veel plezier samen ! 


In de namiddag loopt een oproep binnen ..
De bus heeft weer 'kuren' en de kinderen van leefschool het Droomschip moeten opgehaald worden. 
De collega's springen in hun auto en ik blijf 'thuis' om de kleuters van K2 en K3 op te vangen. 
De turnles van K3 gaat door in open lucht, samen met de kleuters van K2.
De groep telt 49 enthousiaste kleuters, sommigen iets té enthousiast. 
Een geschaafde knie en een buil later is de turnles afgelopen 😉

Juf Joke en juf Muriel moeten de kleinsten nog fruit en drank geven. 
Het secretariaat verwittigt ondertussen alle ouders van de buskinderen.
Iedereen is tijdig aan de schoolpoort en zo loopt de school leeg tegen half vier. 
Zo kan iedereen eens vroeger naar huis.
En eerlijk ? Mijn batterij is ook leeg na die intense turnles !! 😉

Fijne avond en geniet van de lange 'speel'avond .. tot morgen .. 

Kinderstreken .. 
Gisteren na de speeltijd komen Linde (K2) en Julie (K3) nogal stoffig binnen gewaaid. 
Op de jurk van Linde zit een afdruk van een schoen met ruitjesmotief.
Wat is dit ? vraag ik om een verklaring. 
Linde vertelt me het hele verhaal : Julie wou op het klimrek en kon er niet bij dus was ik het opstapje van dienst ! 
Julie beaamt het verhaal. Ik vraag haar de schoenzool van haar schoen te tonen en bij een grondige vergelijking blijkt het verhaal inderdaad te kloppen. 
Misschien morgen een ander truukje proberen ?! is dan ook mijn wijze raad. 

Secretaressestreken .. 
Ja, die bestaan ook .. dit kreeg ik vandaag te horen. 
Juf Wendy neemt me 'als maatstaf ' voor haar projecten rond 'digitalisatie' : 
Als jij het kan, kan iedereen het !! zegt ze. 
Wat ??? roep ik. Ik ben niet dom hoor !
Juf Wendy stelt haar uitspraak bij. 
Jij bent van een generatie die zonder pc opgroeide. 
(Ik volgde wel een cursus Word - Excel hé- ik geef toe ; basisprincipes)
Oei, dit klinkt steeds erger ! Tijd om in te grijpen. 😉
Ik kan het niet laten :  
Misschien heb ik gewoon meer hersenen 
 en lukt het me daarom gewoon wel.  😊
Of misschien ben ik een natuurtalent  pur sang ! Wie zal het zeggen ..
lach ik haar uitspraak weg.  
Juf Wendy lacht - dit klinkt beter !  

En dan is er nog .. Fit en gezond ! 
Op vraag van enkele ouders geef ik volgende info nog eens door !
Vanaf 3 mei bereiden we samen met de kleuters elke dag een gezond én fris tussendoortje. 
Gaande van een gekruid soepje, een yoghurtdrink, hapjes én sapjes, een zoet dessert, een lekkere wortelpuree .. 
Deze hapjes vervangen het fruit dat de kleuters normaal gezien eten in de voormiddag. 
Voor de namiddag zorgen jullie ouders zelf voor een gezonde lekkernij. 
Koekjes eten we twee weken lang niet, een hele uitdaging voor de zoetebekken onder ons. 
Een melkdrankje / flesje water brengen de kleuters zelf mee naar de klas. 

Onze menukaart : 

Vers soepje ( 3 mei) 

Hapjes én sapjes (4 mei) 

Wortelpuree (2 mei) 

Yoghurtdrink mét vers fruit (7 mei) 

Zoet dessert  ( 8 mei)

Ontbijtbuffet (9 mei) < zelf meebrengen

!!! vergeet je bijdrage in de onkosten niet te betalen !!!  ( voor 25 april 2018) 

2 opmerkingen:

  1. Wat is het toch fijn in het klasje van Juf Tanja te zitten! Ja Tanja was ik ook maar eens terug klein, dat is wat anders dan vroeger in "mijnen" tijd !!
    Papa's die komen voorlezen, een beetje fietsen voor een beetje beweging, speelgoed die met hopen wordt gebracht en volgende week mooie vooruitzichten, een lekker " diner".

    Dankje oma van Nico voor het mooie speelgoed !!

    BeantwoordenVerwijderen