maandag 16 april 2018

16 april 2018

We zijn klaar voor de eindspurt .. op naar de zomervakantie ! 

En wat hebben we met zijn allen genoten van de voorbije vakantie..
Een pak belevenissen bij elkaar .. lees je even mee ? 

Linde bijt de spits af - 
zij vertrok dan ook vroeger op reis, 
richting het warme zuiden naar Spanje. 
Ik vloog met het vliegtuig naar Spanje want dat is heel erg ver, steekt ze van wal. 
Het vliegtuig vloog hoog en ik zat in de wolken ! vervolgt ze. 
En omdat het er lekker warm was, hebben we er een ijsje gegeten .. lekker hoor ! 
We gingen op bezoek in Dinoland .. leuk .. 
en we gingen ook naar de Spaanse markt maar daar viel ik op mijn knie ! ratelt Linde maar door. 
Het bewijs is er, een geschaafde knie.
Na veel oei .. en ai's gaat Linde door : Wist je juf  dat ik in Spanje op de I-pad onze klas kon zien ?

Begrijp jij wat die mensen vertellen daar in Spanje ? vraag ik. 
Niet echt ! lacht Linde .. het klinkt een beetje raar,.. maar Omie begrijpt het wel ! 😀
Tot slot brengt Linde nog een groet over :
Je hebt veel groetjes van Omie, juf Tania.
Nu weet ik dat Omie in Spanje trouw onze klasblog volgt 
en dus zend ik samen met Linde een pak groeten terug. 
Tot gauw, Omie ! 
Dikke knuffel van Linde Xxx en juf Tania  

Robbe luistert zeer aandachtig naar Linde haar belevenissen en pikt er vlotjes op in ..
Ik wil geen vakantie meer, ik wil alleen maar school ! vertelt hij. 
Ik heb je gemist, juf ! Jij mij ook ? vraagt Robbe. 
Oh Robbe toch, je bent een schat .. 💖 Tuurlijk heb ik je gemist al was de vakantie heel welkom ! 

Korneel ging dan wel niet op reis maar maakte er een dagje Antwerpen van. 
Gezellig ! roep ik .. Ze hebben daar mooie stenen, diamanten zijn dat .. vertel ik hem. 
Dat weet ik niet, is het antwoord van Korneel .. maar ze hebben er wel lekkere ijs. 
Ik at er eentje met aardbeiensmaak, mama koos voor chocolade. 😊
Lauren en Luiz kregen de buren op bezoek, ook gezellig natuurlijk ! 
Hun vrije tijd vulden ze in met zandbakspelen en trampolinespringen.
Ook hier is het duidelijk, beiden hadden een fijne tijd. 

Tobias en Nicola vonden elkaar in het gesprek - 
zij speelden met de auto's .. bij slecht weer binnen, bij mooi weer buiten ..
Zo hoort het !
Beide jongens waren nog lang niet uitverteld en 
hadden het de rest van de schooldag over hun collectie vierwielers !
Echte jongens ! Boys will be boys .. 😉

Amir speelde met zijn broertjes - Papa moet veel werken, ook tijdens de vakantie. 
En mama bakte deze vakantie geen taart ! Dat vond Amir duidelijk jammer .. 
Robbe heeft de boodschap begrepen ; Ik vraag het mijn mama !

Bryan speelde spelletjes op de gsm .. 
Hailey speelde in de bergen en werd gebeten door een plant (???)
Was het een plant met tanden ? vraagt Nikola ongelovig. 😊

Josephine trok naar het bos met mama en papa en haar zusjes .. 
Amber was dan weer te vinden in 'de cinema' waar een film speelde met konijntjes in de hoofdrol. 
En toen trok ze ook nog eens naar Plopsaland. Geweldig toch ! 

Djalinca naam de trein, liefst twee treinen, vertelt ze. 
Waar spoorde je heen ? vroeg ik. 
Oh, naar de dierentuin en we hadden sandwiches mee mét préparée, 
mijn zus at er mét vlees !! 😀😁
In de dierentuin zijn er grote, dikke olifanten juf ! 
Echt ? Ik had niet anders verwacht hoor dat die dieren groot en dik zijn ! 
 De giraffen waren er niet maar ik zag dan weer wel een krokodil, een slang en een spin. 
Gelukkig zaten die in een hokje ! vertelt Djalinca enthousiast. 
Weet je wat ze met stoute krokodillen doen ? vraag ik Djalinca. 
Ze kijkt me verbaasd aan - Neen, dat weet ik niet ! is haar eerlijke antwoord. 
Ze maken er schoenen van voor de juf met een bijpassende sacoche 😀
Mijn kleuters gieren het uit : Juf, je maakt weer een grapje !! 
Sorry, dit was té mooi om te laten liggen. 

Latoya ging naar de bowling en won !!
Aïcha liep langs bij oma en kwam ten val met haar fiets, alweer zien we een geschaafde knie. 
Interesse alom ! Deed het pijn ? Was er veel bloed ? .. 
Atakan had een verjaardag te vieren, mama was jarig. 
De rest van zijn dagen vulde hij in Brugge  .. Club Brugge .. dé ploeg voor Atakan ! 
Sabri maakte een robot met mama maar die is inmiddels alweer stuk. 
Eduardo wou op zijn spelconsole spelen maar de batterij was weer plat .. Wat een pech toch ! 

Vladimir was te vinden in de hoofdstad van België "Bruxelles" zoals hij het in mooi Frans zegt. 
Emiel keek naar een partijtje voetbal en leefde zich uit in de speeltuin. 

En Cas ? 
Hij kreeg een nieuwe trampoline 
en had nog een belangrijke mededeling : Mijn oma is een beetje gekrompen ..
Oei, oma toch ! 😊😉  

Soms zou ik echt eens een vlieg willen zijn .. 
Heerlijk wat kleuters allemaal vertellen !

Ook de juf heeft een mededeling : 
Deze week wordt heel speciaal ! vertel ik mijn bengels. 
Elke week komen wij naar school op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. 
Maar deze week is de school ook open op zaterdag ! 
Op 21 april is er opendeurdag en dan mag iedereen op bezoek komen in onze klas. 

Mag mijn oma mee naar de klas ?  vraagt er eentje.
Ja, dat mag ! 
En mijn opa ? vraagt een volgende;
Ja, dat mag !  
Mama en papa ? 
Ja, dat mag ! 
Mijn kleine zus mét pamper ? lacht er eentje.
Ja, ook dat mag ! 
.. 
Hoe kan dat nu ? vraagt Nicola. Hij begrijpt er echt niks meer van..

Daarom is het opendeurdag !! is mijn antwoord. 
 Iedereen welkom !!! 

 Natuurlijk moet ons klasje leuk zijn om een bezoekje te brengen, vervolg ik. 
We kunnen knutselen en tekenen .. is het voorstel van mijn kleuters. 
O, hier krijgen ze spijt van !! 😉😈
Maar wat gaan we knutselen en tekenen ? 
Een volgend probleem stelt zich maar juf heeft een ideetje. 

De focus in de Tandem ligt dit schooljaar op lichamelijke opvoeding
en omdat 'wielrennen' de mooiste sport ter wereld is, is de keuze snel gemaakt. 
Iedereen kan het !! Iedereen doet het !! 

Aan de hand van een raadsel maak ik mijn kleuters het thema bekend.
Wie/wat ben ik ??
 Latoya krijgt een gepaste outfit aangemeten.
Jawel, ik heb "kenners" in mijn klas. 
De koers is van ons ..   
(toch voor de komende twee weken😉) 
 We kiezen voor geel en groen, de kleuren van de Tour de France ..
 .. en roze voor la maglia rosa in de Giro.
 

 22 blaadjes verder zijn we klaar met de basis .. 
 's Namiddags maak ik het startblad klaar. 
Elke renner zijn/haar nummer .. zo ook de Tandemtrappertjes. 
Wie deelneemt, schrijft zijn/haar naam.. 
Cijfers en letters - wij doen mee ! 
De namen worden neergeschreven op het startblad.
En ik, als ploegleider van de Tandemtrappertjes, kan alleen maar fier zijn.
Ik heb een TOP-ploeg én heb talent in huis !!! 

En dan was er nog .. 
Herinner jij je nog het verhaal over de appelboom - 
de K3-tjes ie vruchteloos probeerden een appelboom te kweken uit een pit ? 

Wel, ik stak stiekem de natuur een handje toe,
kocht een appelboom en zetten die in de fruitbak van de koelkast -
 precies op de plaats waar de kleuters de pitten hadden gelegd om te kiemen. 😇
Wat een wonder, op één weekend tijd hadden we een appelboom van 1.50 meter hoog. 
Vandaag merk ik dat de appelboom blaadjes heeft - 
Joepie, de boom groeit !! 
Julie (K3) droomt van liters zelf-geperst appelsap 
en Fien (K3) droomt van appeltaart. 

Zal ik de natuur ook nu stiekem een handje toesteken en een paar kilo appels kopen ? 


Pollen, ik kan er van meespreken ! Verschrikkelijk vind ik het ! 
Thuis heb ik alle berken uit de tuin verbannen, 
maar op school willen ze van geen wijken weten. 
Ze blijven parmantig staan en dan nog wel een reuze-exemplaar vlak voor mijn klas. 
Ik geef toe, het is een mooie boom ..
maar hij laat me niet onberoerd ..
Yusur (K3) vraagt me vandaag tijdens mijn toezicht waarom ik huil ?! 
De komende dagen staat me nog meer van dat te wachten .. 
Blij met de zon maar af en toe een flinke regenbui zou mij wat extra ademruimte geven. Sorry ! 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten