dinsdag 17 april 2018

17 april 2018

Oproep .. oproep .. oproep .. oproep ...

Als de weersvoorspellingen juist zijn, kunnen we de komende dagen
genieten van een eerste, warme zomerzon.
Tijd dus om de fietsen vanonder het stof te halen !

Laat de auto voor een weekje op stal en kom per fiets naar school !
Goed voor het milieu, goed voor de conditie 😊
en zo wordt het meteen een pak veiliger rondom de schoolpoort. 

De K2-tjes verzamelen 'groene kilometers' !
Als iedereen met ons mee fietst, zullen de kilometers aardig aantikken.
Ons doel ? 
Samen 100 kilometer verzamelen.
De actie loopt van 16 - 27 april 2018.

Wie doet mee ???

Deze morgen kreeg ik al een aantal briefjes met de mededeling 'Wij doen mee !'
Fantastisch toch !
Ook de juf  heeft de 'fietsmicrobe' te pakken 
en is reeds heel vroeg op pad deze morgen.
Heerlijk ! Al is het nog een beetje koud.

Als ik dit aan mijn kleuters vertel, zegt Robbe : 
Het wordt tijd dat het goed weer wordt ! (Waar heeft hij dat gehoord ???)
En gelijk heeft hij...
Waarop Korneel inpikt : Het wordt mooi weer want ik heb alleen mijn hemd aan. 
Dank je jongens .. dit geeft me hoop want deze avond moet ik het ganse eind terug met de fiets. 

Dag twee van ons thema 'De koers is van ons' begint met een verhaal uit een prentenboek.
Er wordt heel aandachtig gevolgd want er valt heel wat te ontdekken en te leren ..
Misschien moet je dit morgen nog eens vertellen, juf .. 
want misschien zal ik het niet meer goed weten
zegt er eentje 😉

Na een stevig tussendoortje, (de meesten eten -net als de renners- een banaan ..
geeft veel energie ! weten we nu)
trekken we naar de turnzaal. 
(Ik heb gewoon het uur LO van juf Kelly opgevorderd, anders haal ik het niet !)
Daar zal niemand minder dan de wereldkampioen Peter Sagan 
ons tonen hoe hij aan die topvorm komt.
Dus leggen we via het web contact met deze grote kampioen. 
 Krachttraining met de wereldkampioen !
(Je zal het maar meemaken, LO met Peter 😉)










Ploegvoorstelling 'de lustige Tandemtrappertjes'
Manager : Juf Tania
Ploegleider : Juf Tania
Soigneur : Juf Tania
Mecanicien : Juf Tania 

Materiaalpost : twee-wielers, drie-wielers en twee-wielers met steuntjes.
Voor de allerjongsten zijn er nog loopfietsen. 
Tja, jong talent moeten ergens een kans krijgen .. 

Creatief met foto's ..
 Ik knip en kleef een compositie.









Ook een kleurrijk peloton wordt 'tactisch' opgesteld - orders van de ploegleiding !
Ook het startblad wordt verder gesigneerd, alleen zo kom je aan destart ! 




Plots komt de vraag : Wie zorgt er voor de bloemen voor de winnaar ? 
Ik denk me suf ! Waar haal ik bloemen ?? 
De oplossing ligt net voor de deur - in onze tuin staan prachtige bloemen.
Een boeket voor de winnaar in elkaar steken staat ook nog op het programma ..

Woensdag 18 april .. buitenspeeldag in de Tandem .. 

Kleuters spelen vaak buiten ! 
Deze 'buitenspeeltijd' is ook lestijd.

Buiten spelen heeft zo zijn voordelen ; 
1. Er is meer ruimte om te bewegen
2. Buitenlucht zorgt voor goede prestaties (en een beter humeur) 
3. Waar kan je beter leren van/over de natuur dan IN de natuur ? 
4. Kinderen vinden het leuk om buiten te spelen
5. ... 
En zo kan ik nog een aantal voordelen opsommen. 

Net daarom doen wij mee met deze buitenspeeldag ! 
Trek je rubberlaarzen aan, breng een emmer en spons mee  en wij gaan aan de slag. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten