woensdag 18 april 2018

18 april 2018

Buitenspeeldag in de Tandem .. 

En ja, de weerman heeft gelijk .. we noteren zomerse temperaturen .. Heerlijk !! 

Robbe heeft gisteren aandachtig geluisterd naar de raad van Kapitein Winokio ..
Smeer me in, smeer me in 
van hier tot aan mijn kin
Smeer mij in tot ik blink .. 

En blinken doet hij deze morgen, fijn zo ! 😊

Deze morgen verzamelen mijn kleuters aan de schoolpoort met emmer en spons,
sommige hebben hun laarsjes mee ..
We maken ons klaar .. tijd voor actie .. schoenen uit, laarzen aan.


We vullen onze emmer met water .. 
Wat een lange wachtrij !


De volle emmers worden naar buiten 'gesleept' !
Dat is zwaar hoor, juf ! 

Voor wie het té zwaar is, kan altijd rekenen op een helpende hand. Mooi toch ? 
Lauren kreeg een lading sponsjes mee van mama ..
Voor de kleutertjes die niks mee hebben vandaag .. 
We lopen naar het 'fietshuis' en gaan ons fietsmateriaal ophalen.
Als volleerde 'mecaniciens' wassen we onze fietsen en gieten hier en daar een extra druppeltje olie.
Gedaan met die piepende en krakende fietsen. 

Na de schoolfietsen worden de eigen fietsen ook nog onder handen genomen. 
Met heel veel toewijding wordt er gepoetst. 



Ook de pedalen worden gepoetst - er staan immers vuile voeten op, weten mijn kleuters.








Soppen, wringen, eventjes overleg plegen, samenwerken ..







Heel wat wasbeurten later worden de fietsen gedroogd met .. euh .. jawel, een handdoek. 
De zon doet de rest ! 


De restjes water gieten we in de tuin. 



Gelukkig helpt Linde me opruimen. 
Een wasmand vol handdoeken. 
En net zoals echte mecaniciens, testen we de fietsen.
Robbe doet de ontdekking van zijn leven .. kijk juf Tania .. sporen ..
Na het harde werk in openlucht zijn we toe aan een pauze. 
Gezellig samen eten in de buitenlucht .. heel gezellig ! 


Klusjesnamiddag in de Tandem ! 

Het leven zoals het is .. 
Juf Joke en juf Ilse schilderen de rijen opnieuw - is wel écht nodig ! 
Echte klunzen zijn het .. 
Juf Ilse - die net een rij geschilderd heeft, gaat op een beschilderde tegel staan - 
niet te geloven ! 
Juf Joke is net klaar met het uitwassen van haar verfrol als ze een ontdekking doet : 
Hé, ik ben een tegel vergeten !! 
Ik gooi me op de tuin. Het onkruid woekert .. 
Tijd om dit probleem aan te pakken. 
Pfff .. wat is het warm .. 
Ik heb dorst !! 

Juf Muriel is nergens te bespeuren. 
Ik ga op speurtocht maar ze bedreigt me met de hogedrukreiniger. 
Zij werkt in haar peutertuintje..

En dan is er pauze .. 
Een verfrissend drankje en een zoutje kan er wel in. 
Een late verjaardagsdronk van mij - 
eindelijk kan ik mijn verjaardag eens vieren op een zomerse dag ! 😉
Meestal vriest het op mijn verjaardag, nu is het puffen.
Na deze frisse onderbreking gaan we door met 'de arbeid' .
We werken door tot vier uur.
En het resultaat : FENOMENAAL !! 
Dat hebben we samen goed gedaan ! 

En dan was er nog Korneel .. 
Korneel neemt zijn taak om groene kilometers te verzamelen heel ernstig. 
Deze namiddag zal hij vanuit Eeklo met de fiets naar zijn meme en pepe fietsen, ..
een heel eind voor kleine beentjes. 
Ik hoop dat hij de rit kan uitrijden. 
Succes en geniet van het zonnige weer !! 

1 opmerking:

  1. Wij zullen ook onze kilometers noteren. Het zijn er misschien niet veel, maar door samen te werken geraken we er wel. 100 km... Volgens mij zullen de tandemtrappertjes er wel meer verzamelen! Met zo een Juf als ploegleider!

    BeantwoordenVerwijderen