vrijdag 9 juni 2017

9 juni 2017


De vliegenplaag in de berging is bedwongen..
Ik heb de vliegen naar de 'eeuwige jachtvelden' gestuurd ..
Bovendien blijkt mijn vliegenmepper geen dienst meer te doen,
té hard gemept ! 
Er blijft geen spaander meer heel van de vliegenmepper. 😞Gedaan met meppen dus. 

Terwijl ik gisteren het speelgoed een sopje gaf,
poetste de poetsvrouw onze berging -
meteen nam ze ook de talrijke spinnenwebben weg.
Onze berging blinkt als een spiegel
en deze morgen ben ik reeds vroeg in de weer om alle spullen
weer de berging in te rollen.
Onvoorstelbaar wat je in zo'n kleine ruimte kwijt kan. 
Iets na 8 uur komt juf Joke me vervoegen - 
met 2 wordt dit klusje een pak sneller afgehandeld. 
En als ook juf Ilse een handje toesteekt, is ons werk supersnel klaar ! 
Oef ! 
Onze berging heeft zijn grote schoonmaak gehad. 

Ook het speelgoed van mijn klas stop ik netjes in de opbergdozen.
Klaar ! 

En nu snel de schoolpoort openen, het is intussen 8.30 uur
en de regen valt met bakken uit de lucht ! 

Vrijdag .. Fruitdag .. en zo is het ook vandaag ! 

Papa Freddy werkt een voorraad kiwi's weg,
mama Mieke is geen velden te bespeuren (???)


Mama vitamientje brengt een emmer snoeptomaatjes voor onze kleuters.
Dat wordt smullen !!! 


Stipt om 11.30 uur snel ik naar de winkel.
Ik heb een lange boodschappenlijst af te werken :
ketchup - mayonaise - water - cola  ..  
én een verrassing voor alle kleuters op Eeklo jaarmarkt.

 Mijn boodschappen leveren me tal van spaarpunten (liefst 70) op voor de VitaMini's
Boodschappen inladen, boodschappen uitladen, opbergen en dan is er een bericht ..
van juf Vera .. 
Ik kom net van Delhaize en ik amuseer me met spaarpunten kleven.
Juf Vera is een trouwe volger van onze klasblog
en heeft duidelijk mijn oproep gelezen. 
Juf Vera, je bent een schat ! 
Jammer dat je zo ver woont of ik bracht mijn lading spaarpunten naar je toe ! 😊

12.40 uur - net terug van boodschappen halen - 
wacht er me een middagtoezicht !

En daar is mama Mieke met .. jawel, verse en lekkere jeneverbessen !
Mama Mieke heeft mijn 'oorlogsverklaring' aan de gevederde vrienden gelezen. 
Zij zijn de grote schuldige, zij gingen vliegen met mijn oogst jeneverbessen
(en het waren nog zo'n mooie, volle bessen) 
Ik hoop dat de vogels 'buikkrampjes' hebben gehad !! 
In elk geval kunnen we alsnog proeven van deze lekkernij.
Nu pas besef ik waar mama Mieke deze morgen gebleven was .. bessen plukken natuurlijk ! 
Dank je wel ! 
Iedereen kiest een takje bessen uit de kom .. en dan gaan we proeven ! 
Maar hoe eet je zoiets ??? 
Ik leer mijn kleuters een truc : 
Stop het takje in je mond, hou het uiteinde vast, klem je lippen en trek aan het takje !
Ziezo, klaar ! 




Niet iedereen volgt mijn gouden raad - Xander vertrouwt het zaakje niet 
en plukt besje per besje. Kan ook natuurlijk ! 
En na één proevertje volgt een volgend .. zo lekker !!! 




Zo lekker maar ook heel zuur !! 😊
Nu fop je ons weer, juf ! is de reactie van Alessio. 
Welnee Alessio, het is Cynthia die je nu gefopt heeft ! lach ik zijn beschuldiging weg.
Maar Cynthia wil er niks van weten !😊


Stilaan raakt de kom helemaal leeg ! 
En de kleuters .. die hebben een nieuwe smaakervaring gehad. Leuk ! 

Deze morgen wacht me een verrassing - een mooi boeketje bloemen
met pioenrozen die heerlijk geuren ! 
Dank je wel ! 


Na school werk ik nog eventjes door tot 18.00 uur.
Er staan nog immens veel bakken speelgoed te wachten op een grondige sopbeurt. 
En eenmaal dit klusje geklaard, kan ook mijn weekend beginnen. 

Vergeet echter de match van de Rode duivels niet deze avond .. spannend !
Joepie, winst voor de duivels - zij scoorden 2 doelpunten !

Aan iedereen een prettig weekend ! 

En speciaal voor de papa's ..  fijne vaderdag ! 
Hopelijk zijn jullie tevreden met jullie zelfgemaakt cadeau !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten