dinsdag 6 juni 2017

6 juni 2017

Bijna waren we vergeten hoe het voelt als er regent valt ..
Bijna waren we vergeten hoe het voelt als de wind kuren heeft .. 
Bijna waren we vergeten hoe het aanvoelt als de temperaturen kelderen ..

 Het lijkt wel herfst ! 

Jammer van die vervlogen mooie zomerdagen
alhoewel de natuur snakt naar een druppel water. 

Maar het deert ons niet .. we hebben nog zoveel te doen 
nu vaderdag dichterbij komt. 
Vandaag oefenen we een nieuwe techniek binnen de 'drukkunst' ;
een figuur schilderen op glasplaat en afdrukken ! 
En het resultaat ? 
Best grappig, vinden mijn kleuters. 





Alles moet snel vandaag oa het schilderen, want de verf mag niet drogen op de glasplaat.
Maar ook puzzelen doen we binnen een tijdslimiet, niet eenvoudig ! 
Concentratie vereist !! 


En omdat we de schoolreis even moeten uitstellen omwille van het weer,
en er geen maaltijden besteld zijn in de refter, 
hebben de kleuters vandaag uitzonderlijk hun picknick bij.
Alessio heeft zelfs zijn picknickdeken mee !
Ga jij buiten eten ? vraagt een kleuter verwonderd.
Ja ! zegt Alessio beslist. 
Ik denk het niet, Alessio ! haast ik me te zeggen.
Met zo'n weer gaat je picknick vliegen met de wind !
 Juf toch !!! 
Mijn kleuters vinden het heerlijk als ik ze wat plaag 😉

En dan komt een hele belangrijke vraag .. 
Wat doen we op schoolreis ? 
Waar gaan we heen ? 

Ik wil de verrassing echter nog niet prijsgeven en 
omschrijf onze actie 
Je zal een gat in de lucht springen !!!  
Tot zover mijn verklaring. 
Fien snapt mijn beeldspraak niet echt .. 
Echt waar, juf .. gaan we met ons 'gat' in de lucht springen ???!!! 😊😊😊😊😊😊😊😊😊
 Dit is lachen !!
Sorry Fien, deze was echt té mooi om te laten liggen. 

Vandaag nemen we afscheid van Sami. 
Deze avond nog vertrekt hij naar Marokko, het thuisland van zijn ouders. 
✈✈✈



2 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania, zoals ik reeds jaren weet ben jij een TOP kleuterjuf en heel harde werker.., maar je hoort dat je van Gent bent.. je kan wel 'neuten'...!!!!
    Eerst klaag je dat het zo heet is en nu alweer dat het te nat is en te hard waait... hahaha Je allerliefste collega ! In rust nu . XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij iets van je te horen .. het is hier veel te stil zonder jou ..
      Herstel snel ! Groetjes van ons allen !

      Verwijderen