maandag 19 juni 2017

19 juni 2017

Belofte maakt schuld .. 
dus publiceer ik eerst de foto van Zoë
mèt haar verjaardagsboek !

Dank je wel voor het fijne boek ! 😊

We gaan een mooie, zonnige en hete week tegemoet..
zo eentje die we ons lang zullen herinneren.
Ik vind het gewoonweg fantastisch - dit geeft een heerlijk vakantiegevoel.

Maar als ik deze morgen mijn klas binnen stap,
is het er al behoorlijk warm, 27 graden. 
Wat zal dit geven als straks de zon aan onze kant staat ???!! 
Een zomers gevoel ??? 
Ik gooi overal de nooddeuren wijd open,
 frisse lucht stroomt de kleuterafdeling binnen.
We vliegen er meteen in, nu het nog fris is !

En we hebben alweer 2 jarigen te vieren .. Nathan en Xander !
Dit is voor de meeste kleuters een mysterie!
Twee broertjes die vandaag hun verjaardag vieren 
en allebei 5 kaarsjes mogen uitblazen ?! 

Het is een tweeling, gilt Kayla.
En samen zijn ze 10 jaar, voegt Julie er nog aan toe. 
Wij zaten samen in mama's buik, vertelt Xander. 
Het mysterie is ontrafeld !! Zo zit dat dus !!

 Het kinderkoor van dienst .. Happy birthday to you ..
 En dan is het pakjestijd .. altijd spannend ..
Ik mag raden .. Het lijkt wel op een sla, gok ik.
Gelach alom.
 Leuk .. één van de VitaMini's. We hebben er dus al eentje in ons bezit.
Intussen heb ik ook al 4 volle spaarkaarten voor nog 4 extra VitaMini's. 
Dat wordt gezellig !
 En er is ook een doos vol speeltjes .. 
Nathan en Xander kozen voor een frisse fruitsla 
én dat smaakt op zo'n warme dag als vandaag.
Aardbeien, meloen, appel en peer !
Dank je wel ! 
In de namiddag eten we cupcakes .. 







 Na het feestje zoeken we afkoeling op de speelplaats.
Hier en daar is er nog wat schaduw te vinden en die nemen we in
om waterschilderijen te maken. 
Een kommetje water en penselen .. aan de slag dan maar. 
Een toffe activiteit op warme dagen. 





 Super-helden aan het werk ! 



Leuke figuurtjes ! 
Maar na een poosje verdwijnen onze kunstwerken. 
Herken je deze figuur ?
Een vliegtuig die ons naar mooie bestemmingen brengt. 

 Ook de allerlaatste refter staat op de agenda. 
We 'strompelen' richting refter .. 
Het lijkt wel of we in de woestijn zijn, roept één van onze kleuters.
En gelijk heeft ie ! 
Het is warm, ontzettend warm ! 
Zo warm dat de mussen uit de dakgoot vallen.
(deze namiddag zal blijken dat ik weeral eens gelijk heb !) 

Na de refter neem ik een 'wijs' besluit !! (ahum, zo ben ik nu eenmaal 😉)
De kinderen spenderen de middag voor een verfrissende film "Ice Age" !
Als dit nu geen verkoeling brengt, dan weet ik het echt niet meer. 
De warmte krijgt enkele kleuters te pakken en die vallen als een blok in slaap ..
Sweet dreams !  

In de klas stijgt de temperatuur naar 38 graden - de zon is er en dat voelen we ! 
Niet te houden, we moeten echt wel even naar buiten.
Dus is smeren de boodschap !
 Een flinke laag zonnecrème, een petje en een fles water .. 
En dan naar buiten .. eventjes vertoeven in de schaduw van een boom ! 
Zalig !!
Zou vakantie zo voelen ? vraagt Thibault. 
Zeker weten !! 
Dit is vakantie !! Leuk hé ??




Na school fiets ik huiswaarts, een heel eind !
Maar ik heb bevoorrading bij, een flesje koel water en een petje. 
Het is heerlijk op de fiets ! De wind brengt verkoeling, gelukkig maar !
En de zomer is nog lang niet voorbij .. 
de komende week is er nog meer van dat.

Dank je wel weerman ! 

En dan was er nog .. 

Deze namiddag houden de K2-tjes en K3-tjes pauze onder de berkenboom.
Aan de overkant -onder de grote eik- zitten de peuters en K1-tjes.
Het lijkt wel een koude oorlog ! laat ik me ontvallen. De vijand zit aan de overkant ! 😊
Len heeft mijn opmerking gehoord.
Ik weet wat dat is juf Tania .. dat is ruzie maken om iets kouds !! verklaart hij. 
Ik kan een glimlach niet onderdrukken.
Tja, als je het zo bekijkt, zit er toch iets van een logica in. 😉

De bananen van het Tutti Frutti-project van vrijdag zijn rijp.
En die bananen liggen in ons kampen niet aan de overkant. 
Wij hebben tenminste eten ! Maar hoe zou het gesteld zijn aan de overkant ?
De jongens zijn gewonnen voor het idee en 
gaan meteen op verkenning naar het kamp aan de overkant. 
Vanuit de schaduw trotseren ze de warme woestenij en
 even later keren ze terug met een vondst
.. een dode vogel ..
Die vondst willen ze maar al te graag aan hun juf tonen. 
Ik zie het gebeuren ! 
Op amper 10 centimeter van juf Ilse verschijnt 
de helaas overleden gevederde vriend.
Juf Ilse schrikt zich een bult en geeft een gil. 
Zie je wel dat de vogels uit de dakgoot vallen ? 
Wat heb ik jullie gezegd ? 
grap ik. 
De kleuters kijken me met enige verwondering -of is het bewondering- aan.
Ik heb vroeger nog voor heks gestudeerd ! verklaar ik.
Na enkele 'oh's' en 'ah's' keren we terug naar de klas. 
Ik weet het .. ik kan het echt niet laten ! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten