donderdag 8 juni 2017

8 juni 2017


De laatste schoolweken van dit schooljaar breken aan.
Nog eventjes doorbijten .. 
alle restjes energie bij elkaar rapen ..
en vroeg vertrekken richting Eeklo, 
waar me een vroege busdienst wacht. 
Woensdag ..poetsdag ..
en onze poetsvrouw heeft zich eens ferm laten gaan.
Mijn klas is 'gestapeld' - 
stoelen, banken, speelgoed .. alles is vakkundig gestapeld !
En onze klasjes blinken als een spiegel en ruiken lekker fris.


Bijna vaderdag !
We oefenen ons versje voor papa 
en dat loopt vlot ! 

We werken verder aan de observaties en maken enkele sorteeroefeningen.
Ook een knipoefening staat op de planning. 

En na al die werken, is er feest ! 
Talip mag zijn verjaardag vieren !
5 jaar .. Is dat al oud ? vraagt Takwa. 
Thibault pikt meteen in : 100 jaar, dat is oud ! 
Oef, ik ben de dans ontsprongen. Als 100 jaar oud is, ben ik nog piepjong ! 😉😊
Maar over het al dan niet oud zijn, maken we ons geen zorgen meer
als we al dat lekkers zien.
De ouders van Talip zorgden voor heel veel lekkers : sapjes, cake en snoepgoed.
En een feestje bouwen daar zijn wij heel sterk in. 
Gezellig samen smullen van al dat lekkers, leuk ! 

Een kroon voor de jarige, 
een 'lang-zal-hij-leven'lied
en enkele luide hiep-hiep-hiep hoera's ..
Voila, nu is het officieel .. voortaan gaat Talip als 5-jarige door het leven.
Tijdens de speeltijd kan ik kruimeltjes bij elkaar vegen en tafels afwassen.
Het feestje is voorbij ! 

En nu verder aan het werk - opdrachtjes afwerken. 
Tijdens mijn vrije middag werk ik alle geschenken voor vaderdag af.
Een massa werk, zeker als je klas 20 kleuters telt. 

En ook mijn vrij (turn)uur gaat (bijna) volledig naar de cadeaus voor papa.
Ook de kaarten en schilderijen moeten nog gekleefd worden. 
Net op tijd ben ik klaar ! 

De school is uit maar mijn werkdag is nog lang niet voorbij. 
Nu juni al een week oud is, begin ik aan de lenteschoonmaak in mijn kleuterklas.
Na één jaar intensief spelen, wil je niet weten welk sop er van het speelgoed komt.
Ik start met mijn dozen 'kleinwereldmateriaal'
Een voorraad handdoeken, 
een fris sopje,
een emmer warm water
en enkele vergieten als droogrek ..
Dan nog het speelgoed naspoelen en klaar om een nachtje te drogen in de klas.
Morgenvroeg kan alles weer gesorteerd in de dozen. 
Morgen werk ik nog de laatste dozen kleinwereldmateriaal weg
en volgende week begint pas het 'echte' werk .. 
de blokkendozen, de poppen, de bordjes - kopjes en bestek .. !!! 

Ik hoop met alles klaar te zijn eind juni !!! 
Dan wacht me in de zomer enkel nog de kasten, tafels en stoelen
en alle klein meubilair. 










Deze zat in mijn mailbox .. 😊


OPROEP  ..  OPROEP  ..  OPROEP  .. 

Spaar je mee ?!? 

Vanaf 8 juni (tem 30 augustus) 
loopt er in Delhaize een spaaractie  voor een set leuke VitaMini's.
De spaarzegels vind je in de VitaMini's-zakjes die je ontvangt 
per aankoopschijf van € 20.00
Voor één VitaMini heb je 20 zegels nodig 
en betaal je nog eens € 3.99 per knuffel.
Graag hadden wij de knuffels verzameld voor onze kleuterafdeling. 

Wie helpt ??
Onze spaarkaart hangt in de overdekte kleuterspeelzaal. 

Dank je wel !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten