maandag 30 mei 2016

30 mei 2016



Maandag .. 
Een nieuw thema staat op de agenda en 
nu de Rode Duivels pas echt 'hun duivels ontbonden hebben',
ben ik een vat vol inspiratie voor het nieuwe thema !
(Mijn collega's zullen het graag horen/lezen) 


Maandag .. toezichtendag .. 
Tijdens mijn toezicht vliegt de 'tandenfee' voorbij en 
neemt -reeds de derde- melktand van Leonie mee. 
Ben al blij dat ze mijn tanden ongemoeid laat, die fee :-)


De vertelhoek ziet er deze morgen net iets anders uit .. 
En ik heb mijn 'spaarpotje' gekraakt .. 
Met al mijn 20 eurocentjes ben ik dan maar naar de winkel gestapt .. 
Resultaat van mijn aankoop : een verzameling voetballers ! 

Eerste taak van de dag : Maak een 'duivelse' tekening !


Knappe werkjes, niet ?! 
Jurre 
Xavier
Kiara
Amir
Ian
Fran
Len
Ianis
Yari
Nikolaï
Izabella 
Pieter
Vic
Gheorghi


Na een opdracht is er even tijd om de voetballertjes te testen.
Onze eigen 'Marc Wilmots' plaatst zijn ploeg op een rij
en dan is het schieten op doel !

Izabella traint apart .. last van een blessure ? 
Ian 'prepareert' de scheidsrechters !
Deze kleuters bouwen een wel heel apart voetbalstadion. 
Misschien eens voorleggen aan de FIFA !


11.30 uur, we maken ons op voor de eetzaal ! 
En ja, ik ben de gelukkige van dienst ! 
Met een massa (heel wilde) kinderen trek ik naar de eetzaal voor een uurtje. 
Speelt de wind ?? 
Of is het de regen ?? 
Of zit het einde van het schooljaar er iets tussen ?? 
Ik weet het niet !! 
Maar hier is geen beginnen aan !! 
Ik ren van hot naar her ..
Vlug nog enkele afspraken maken en dan vliegensvlug doorstappen.
Uiteindelijk valt het nog mee. 
Het is rustig en iedereen eet zijn bordje leeg. 
Behalve een kleintje uit de peuterklas - hier kwam Klaas Vaak voorbij. 
Met zijn hoofdje naast zijn bord kan deze kleine uk wat slaap inhalen. 

En dan is er geen houden meer aan,
de regen valt met bakken uit de hemel ! 
Weldra lijkt onze speelplaats op een openlucht-zwembad.
Buiten wordt het nu wel heel donker en de donder gromt.
Gordijnen dicht en sfeerlampjes aansteken .. dit weer deert ons niet ! 
Meer zelfs, we dansen gezellig "de regendans" van K3
Wat doen we als het binnen regent .. 
En zo wordt het -ondanks het regenweer-toch nog een leuke dag. 
Geen weer om buiten te spelen ..
 .. dus gaan we schilderen !

 Een mooie Belgische 3-kleur 

Morgen werken we het geheel af !
Benieuwd ?? 
Kijk dan zeker morgen naar het resultaat ! 
Het wordt mooi -dat hoop ik toch ! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten