donderdag 19 mei 2016

19 mei 2016

Druk .. druk .. druk .. druk .. druk ..
ja, we hebben het ontzettend druk ! 

De komende weken staat er van alles te gebeuren 
en dat vraagt héél wat voorbereidingswerk.

Ik werk in grote discretie aan het Tandemtrapper-herdenkingsboek.
De kleuters zorgen voor de illustraties .. mooi hoor ! 

 Knap werk voor 5-jarigen !



 Weldra rollen de eerste exemplaren van de pers.. je hoort er nog van !

Bovendien werk ik mij te pleuris aan de observatiedossiers 
en ik niet alleen  .. 
mijn kleuters zijn al de hele week in de ban van de opdrachten die hen wachten .
De grijze hersencellen maken overuren !



Ook in de andere klassen wordt er ijverig werk gemaakt van de observaties.
In K3A schrapt de juf zelfs een blaadje wegens
lees : té moeilijk !! Ik zie de oplossing niet !! 
Haha, wat een giller - maar als ik eventjes zoek naar de oplossing, 
weet ik het correcte antwoord ook niet te vinden.
Waar vind je toch zo'n opdrachten ??????????????????
 Met héél veel nauwkeurigheid wordt er over de middag doorgewerkt en evaluaties ingegeven in het kindvolgsysteem .. tot onze collega een merkwaardige opmerking heeft : 
"Hé, heb ik nu 2 Leonie's ?"
Het is duidelijk, hier heeft iemand enorm veel stress.
Ik neem nog andere 'rare'  dingen waar ..
Sinterklaas is in het land en het is bijna juni hé !
Uiterst merkwaardig !! 
Gelukkig vinden de kinderen het niet zo erg ! 
Al maken ze wel reeds plannen voor een fijne vakantie
en durven ze luidop dromen van een reisje naar Turkije, Moldavië, Thailand .. Spanje is dus blijkbaar ook een optie !

Na de middag maak ik even tijd om fotograaf te spelen.
Ik heb enkele foto's nodig voor het komende EK.
En de 'grootste' duivel van de kleuterafdeling heeft het op mijn shirt gemunt.
Wel collega,
 de duivel ben je in hoogsteigen persoon 
maar 'cute' zullen we maar schrappen zeker ?!

En dan stappen we op 'de catwalk'
 We passen onze outfit aan ..
 En wie hulp kan gebruiken om zich aan-/uit te kleden 
kan steeds rekenen op een behulpzaam vriendje/vriendinnetje
 Hoe mooi .. je vrienden ken je echt pas in nood ! 
 Alhoewel .. het wordt hier echt wel heel duister onder die trui :-)
 Ook deze kleuter kan best wat hulp gebruiken ..
.. en met kordate kracht, pakt Fran het probleem aan. 

Na een leuke fotosessie ontspring ik de dans niet !
"En jij juf ?? Moet jij niet op de foto voor je papa ?" vraagt Len.
En als een volleerd fotograaf kruipt Len achter het fototoestel en 
fotografeert juf .. Lachen juf !! 

Intussen vinden de EK-spulletjes hun weg naar de kleuterafdeling.
Carine -onze buschauffeur- is fan van Cola Zero en laat op die blikjes de duivels afgebeeld staan. 
Blijven Cola drinken, Carine .. zo komen we op tijd aan de voltallige selectie !
Bedankt !

1 opmerking:

  1. 1. En ik die latijn-Wiskunde deed.. zag het ook niet onmiddellijk.. na een tijdje dan toch .. dacht ik..
    2. dat truitje paste perfect, een X smalleke !
    3. je bent een harde werker !
    XXXXX De duivelse juf

    BeantwoordenVerwijderen