dinsdag 17 mei 2016

17 mei 2016

Goeiemorgen iedereen,
reeds vroeg op school want ik heb busdienst
én er moeten nog een paar werkjes gekopieerd worden 
nu er twee nieuwe kleuters bijgekomen zijn. 

Mijn eerste ontmoeting is er eentje met de politie,
zij speuren naar sporen. 
Onze minicrèche kreeg onverwacht en ongewenst bezoek, jammer ! 
Wie doet nu zoiets ?? 

Mijn tweede ontmoeting van de dag is er eentje met Lukas en Quinten De Turck.
Zij verhuisden vorig schooljaar en brengen vandaag een blitzbezoek aan de Tandem.

Het vijfde en zesde leerjaar van de Tandem vertrekken bovendien op GWP,
3 nachten zullen ze de kuststreek onveilig maken. 

Yari (K2) heeft het er moeilijk mee : "Amy is 3 nachten weg met haar kabas"
Jurre kan er van meespreken : "Lotte is ook weg voor 3 nachten maar ze komt nog wel terug!"

Fran heeft een nieuwtje : "Brugge is kampioen in het voetbal !"

Wie kan daar nu naast kijken hé.
En dan gaan we aan de slag ! 
Wij zijn toe aan de observatieweken en 
bekijken de evolutie in de ontwikkeling van elke kleuter. 
Spannend !
Op een speelse wijze gaan we van start. 
Deze week staat wiskundige initiatie op de agenda,
volgende week spelen we met taal !
Een hele uitdaging wordt het ! 
Even later krijgen we bezoek. 
Sabré (peuter sinds Hemelvaart in de klas van juf Muriel) 
komt rustig mijn klas binnen gestapt op zoek naar wat rust (?) 
Daarna kan hij er weer helemaal tegenaan en vertrekt opnieuw naar zijn peuterklas. 
Goed zo ! 


Tijdens de speeltijd loopt juf Vera langs en ze heeft een 'duivels attribuut' bij,
een tricolore muts voor de kleuters hun duivelse opdrachten.
Dank je juf Vera, heel fijn dat je zo goed met ons meedoet. 

De dag kabbelt rustig verder en we werken flink door aan de opdrachtenkaarten,
mooi zo ! 
Ik kan en mag tevreden zijn met zoveel enthousiasme en werklust
-alhoewel Yari beweert dat je hiervan echt wel gaat zweten-
Werkzweet Yari, schijnt heel gezond te zijn ! 

Na school wacht is met de kleuters op de begeleiding van de opvang. 
Maar oeps, Lou (peuter) is me net iets te snel af ..
zij heeft vliegensvlug haar zonnecème uit haar schooltas gehaald en
 heeft de tube (bijna) leeg geknepen. 
Resultaat : een sneeuwwit exemplaar van ons Lou !
Droog velletje ??!! :-) 

5 opmerkingen:

  1. Droog vel? Een klein beetje een stout velletje ja... Kleine sloeber, die Lou van mij.
    Gelukkig staat de zonnecrème in promo in Delhaize volgende week ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, één zekerheid heb je nl maximale bescherming tegen schadelijke zonnecrème

      Verwijderen
    2. .. oeps .. ik bedoel .. tegen schadelijke zonnestralen natuurlijk ! Sorry !

      Verwijderen
    3. Taniatje toch, je verspreekt je.. ouderdom ?

      Verwijderen
  2. Bescherming tegen de zon is heel belangrijk, ik kan het weten :)
    Lou heeft groot gelijk dat ze een goede laag zonnecreme smeert... ik geef haar gelijk.. :) :)

    BeantwoordenVerwijderen