maandag 2 mei 2016

2 mei 2016


Lieve kleutertjes, 
Eind oktober fietsten jullie mee voor het goede doel
ten voordele van Kom op tegen Kanker.
Deze verschrikkelijke ziekte treft elk jaar duizenden mensen.
En elke bijdrage, hoe klein ook, is welkom
om nog meer gericht onderzoek naar deze ziekte te verrichten.
Onze bijdrage (ongeveer een 100 euro) werd netjes afgeleverd
aan de Eeklose kilometervreters. 
Zij zullen komend weekend immers 1000 kilometer rijden in vier dagen tijd. 
Op 7 mei is Eeklo gaststad en 
zullen honderden deelnemers van de 1000 kilometer van Kom op tegen Kanker 
per fiets doorheen Eeklo stormen. 
Eeklo gaat de uitdaging aan en wil " de langste erehaag " vormen 
voor "hun" Eeklose kilometervreters.
Ook wij -de Tandemtrappertjes- zullen die dag schitteren 
op het afgesloten parcours onder toezicht van hun juffen.
Fietsend dragen wij ons steentje bij voor het goede doel. 
Intussen hebben we reeds 15 enthousiaste kleuters die met ons meefietsen.

Dank voor jullie enthousiasme en tot zaterdag, ergens op het parcours ..
Het Tandemtrapper-team 

De morgenstond heeft goud in de mond
en dus besluit ik maar extra vroeg naar school te komen. 
Maar het is mijn dagje niet .. 
De rek uit mijn zomerbloes heeft haar laatste adem geblazen,
dus kan ik ze niet meer aan .. jammer ! 

Eenmaal op school laat ik mijn stapel kopies vallen,
gevolg wanorde in plaats van logische volgorde .. grrrrom.
Snel nog een kopie maken voor moederdag, maar ook nu zit het me niet mee.

 Carine (buschauffeur) laat me weten dat de bus vandaag niet rijdt .. 
1mei ? Neen hoor, panne !
Net voor mijn ochtendtoezicht van start gaat, 
wordt ik opgeroepen voor een 'snelle' vergadering.
Mijn toezicht verloopt rustig .. oef .. 

Maar dan begint de mallemolen opnieuw - de bedrijfsarts komt onverwachts langs
en controleert alles op netheid en hygiëne. 
Gelukkig ben ik 'een schoolvoorbeeld' van netheid
en de arbeidsgeneesheer knikt goedkeurend .. yes ! 

Als mijn kleuters gaan turnen, heeft juf Anne mijn vaardigheden nodig :
Open een spuitbus ! is de opdracht.
 Moeilijk hoor ! 
Maar er zijn nu eenmaal handige Henriettes en onhandige Harry's. 
Ik ben nog maar net mijn klas ingelopen of daar is Viyana (K3) : 
"Je moet snel komen, onze juf heeft een probleem !" zegt ze.
Ik mor wat en vraag Viyana : "Vertel me eens wanneer jouw juf nooit een probleem heeft ?!"
"Ze heeft altijd een probleem !" sust Viyana me .. en gelijk heeft ze. 
Juf Anne heeft haar moederdaggeschenk bewerkt met vernis 
en nu ligt er precies een waas van mist op het glas.
"En nu ???" vraagt juf Anne volledig in paniek.
"Tja, gorilla's in the mist bestaat ! 
Die film heb ik gezien, maar flowers in the mist .. 
moet nog verschijnen in de bioscoop !"
En ik maak me snel uit de voeten. 

Tijd voor een volgend toezicht : dé gevreesde eetzaal ! 
Maar hier loopt alles op wieltjes, gelukkig maar ! 
Na mijn toezicht snel een boterham verorberen. 
Tijdens mijn pauze komt juf Anne binnen gesneld : 
"Ik ga er helemaal voor ! Ik maak er iets fantastisch van .. maar ik zeg het je niet !"
"OK, goed dan !" en ik eet lekker verder.
"Wel, moet je niks vragen ?"dreigt mijn collega. 
"Je wou niks kwijt !" zeg ik nog. 
En ja hoor, ik krijg in geuren en kleuren een verslag van juf Anne haar plannen.
Zo is ze .. ten voeten uit .. ze kan helemaal niet zwijgen :-) 

Juf Joke en juf Muriel kijken me vol medelijden aan. 
Ja collega's, al 21 jaar werk ik samen met juf Anne en 
ik moet bekennen .. het went !! 
Nieuwsgierig ?? Kijk eens in de folder van de Aldi ..

13.05 uur, de middagpauze zit er nu helemaal op. 
Ik ga mijn kleuters ophalen en wat doen ze ?? 
Ze vliegen recht op de koekenmand af en nemen plaats voor een snelle hap. 
Kijk nu, echte mannen in mijn klas .. de liefde gaat door de maag. 
Alleen hebben ze geen rekening gehouden met het tijdstip. 
Spelbreker als ik ben, kunnen ze alles opruimen. 
Tenslotte komen ze nog maar van de eetzaal, niet ?!
En als je denkt dat ik alles gehad heb .. welnee, 
Vic steekt zijn vinger nog tussen de deur.
Dus kan ik die vinger koelen en verzorgen en 
Vic zijn traantjes drogen..pijnlijk ! 
En nog een grandioos probleem .. het wc-papier is op !!! 

Na school wacht me nog een taak,
knutsel een leuke geschenkverpakking voor mama ! 
Gelukkig heb ik er maar de laatste hand aan te leggen. 

2 opmerkingen:

  1. Je bent een 'klikspaan' of zoals ze in mijn geboortedorpje zeggen.. een 'komere'. XXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha .. dat zeggen ze in Gent ook !
      Walter De Buck zaliger had er zelfs een mooi liedje over. Ik zing het morgen eens voor jullie !
      De Gentsche Fieste zijn vroeg dit jaar :-)

      Verwijderen