donderdag 7 maart 2024

7 maart 2024

 

Verbijstering alom .. 

Juf Tania, onze bomen .. 

Door de storm van de voorbije weken waren enkele takken losgerukt en die bleven 

-voorlopig- in de kruin van de boom liggen. 

Een melding aan de dienst preventie en dus werd er gesnoeid. 

Deze zomer zullen we het zonder de koele schaduw moeten stellen van onze bomen. 

Maar op de speelweide staat onze oud, getrouwe eik.. 

daar vinden we op warme dagen voldoende schaduw. 

Een eerste lading takken werd gisteren reeds afgeleverd op het recyclagepark. 
De tweede lading ligt er nog. 
Wij gaan snel enkele takken knippen en starten een 'kweekprogramma' op. 
Als alles verloopt zoals gepland
 zullen er binnenkort  weer enkele extra bomen te vinden zijn op de Tandem 😁









Voila, de start van een nieuw project .. 
groen .. groener .. groenst πŸ˜‰.. een groene oase in de stad ! 

Het vervolg van de dag laat zich raden. 
Juf gaat interactief voorlezen uit 'Het kleine kamertje van de koning' 
Als even later onze oud-directeur een klasbezoekje brengt, is het hek helemaal van de dam. 
Meneer, wij leren over koning Flapdrol ! 
😁😁😁
Over wie ? vraagt hij nogmaals.
Over koning Flapdrol, is het antwoord opnieuw. 
Ja meneer directeur, u hoort het goed ! πŸ˜‚

Ben ik blij dat koning Filip van BelgiΓ« niet op bezoek komt. 
Hoogstwaarschijnlijk zouden mijn kleuters dit ook vertellen. 
Geen protocol in mijn klas !! Geen censuur !! 😏


Er wacht een knipoefening. 
Een eenvoudige versie voor de jongste kleuters nl ik knip op een rechte lijn..




De opdracht voor de oudste kleuters is net iets moeilijker : 
eentje met rechte lijnen, gebogen lijnen, hoeken .. 







Het mooi weert lokt ons naar buiten. 
Er is zoveel te ontdekken.. 
Als kleine natuurkundigen zijn de kleuters verwonderd
 over het feit dat de ene boom bloesems heeft
en een andere boom niet. 
Hoe kan dit ? wil een kleuter weten.
Vraag het aan Ada dapper wetenschapper, zegt Frinn. 
Goed idee ! 




De eerste lentezon doet ontzettend deugd
dus besluiten we samen te picknicken. 
Heerlijk ! 
Tijdens het picknickmoment loopt juf Nicole langs - onze oud-kinderverzorgster. 
Ze kent de kleuters nog  van vorig schooljaar
 want toen was ze op maandag en woensdag aanwezig op school. 
Nu ze met pensioen is, heeft ze een zee van tijd πŸ˜‰
en we spreken af dat ze bij een volgende picknick gewoon komt aansluiten. 
Belofte maakt schuld, juf Nicole ! 




In de namiddag is er LO met juf Priscilla.
Veel plezier samen ! 

En dan was er nog .. 
De letterkennistest speelt nog door mijn hoofd. 
Eind juni worden alle kleuters K3 getest op het herkennen/benoemen van 14 letters.
Dit is heel belangrijk voor het aanvankelijk lezen in het eerste leerjaar. 
Dus denk ik, jong geleerd is oud gedaan. 
Iman tekent zomaar een letter B
Dit is de B van Beer of van Bruin zeg ik.
Iman kijkt me aan : Maar neen juf, ik teken gewoon een kikker πŸ˜‚




Geen opmerkingen:

Een reactie posten