maandag 18 maart 2024

18 maart 2024

 

Poëziesterren..

Deze week lees ik elke dag een stukje poëzie voor..

Vandaag ..

Ik heb nog geen mobieltje

Gelukkig heb ik een banaan 

Hoe het verder gaat, lees je hieronder 😉

De banaan van Anas dient als didactisch materiaal..dolle pret..


De leeschallenge gaat van start.
Eleonore dook de openbare bibliotheek in op zoek naar een zomers verhaal
Mikayla zocht en vond een sportboek, goed voor een extra bonuspunt - de pups redden de sportwedstrijd.
Naima bracht een pop-up boek mee - Pippa en Otto in de Amazone.

Korte voorleesverhalen in de klas.. gezellig .. 





We spelen fysiek een gezelschapsspel ‘Jakkiebak’ 
Een oefening op concentratie - geheugen oefenen - spelregels naleven - je beurt kunnen afwachten 
en leren omgaan met winst en verlies. 


Op maandag is er krullenbol. 
Meestal volgen we de handleiding maar voor één keer maak ik zelf een lesje..
‘Lief, klein konijntje .. ‘
Vooraleer de activiteit van start gaat, krijgen alle kleuters een konijnensnoetje. 
Zo moet de activiteit zeker lukken. 












Ook de juffen leven zich helemaal in ..


En na enkele zwevende tekeningen, is dit de afdruk op papier - knap hoor.. 







Schildertijd .. een reis door schilderijenland met Frans Haas

En omdat het vooruit moet gaan, schilder ik met 9 kleuters tegelijk. 😅





The game is on.. 

deze twee verblijven een hele namiddag in de leeshoek ..

Waarom ? Zij willen ook een boek inkleuren 😂

Ik lees er even de leesregels op na en ja, het mag.. voor elk gelezen boek 📕 mag een boek gekleurd worden. 


Na school maak ik een afspraak - wij brengen heel binnenkort een bezoek aan een kunstatelier met tentoonstelling. Zou het in het atelier van Frans Haas zijn ? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten