maandag 4 maart 2024

4 maart 2024

 


Het kleine kamertje van de koning .. 

Koning Flapdrol moet o zo dringend !

Maar zijn paleis is zo groot dat hij zijn eigen toilet niet vindt.

Gelukkig is daar lakei Hoogwater ... 

Ja hoor, we gaan weer eens interactief voorlezen volgens de 4V's 
(Voorspellen - Voorkennis - Visualiseren - Vragen)


Wat een mooie dag, het lijkt wel lente ! 
Krullenbollen doen we gezellig buiten. 

Het onderwerp van deze les - Meneertje Rond ! 

We starten de activiteit met een praktisch gedeelte - bellen zijn rond, bellen zijn bol..
dus blazen maar .. 
En kijk ze schitteren onze zeepbellen. 




























Over naar de schrijfoefening - ik schrijf een kleine cirkel, ik schrijf een grote cirkel ..
en met deze combinaties ontstaat meneertje Rond.

Rond is zijn hoofd,
rond zijn zijn ogen, 
rond is zijn neus,
rond zijn zijn oren 
Grappig ventje, meneertje Rond. 








Oei Sem .. hij houdt er blauwe billen aan over 😁
Rond is de kring ..
Rond is een pizza ..
Rond is een pannenkoek.. 
Rond zijn de balletjes in de soep ..


Wij draaien in her rond .. 

Gezichtsmassage in rondjes .. 



Rugmassage in rondjes .. 
Dat doet goed ! zegt Avin. 


We krijgen maar niet genoeg van deze mooie lentedag en 
dus eten we onze boterhammen buiten aan de picknicktafels. 
O zo gezellig ! 




Door het verhaal van Koning Flapdrol groeit het idee om een koninklijk toilet te ontwerpen. 
Eerste vaststelling : Een toilet heeft een deur met een hartje in .. 
Ok, we gaan hartjes prikken ! 
Tweede vaststelling : Koning Flapdrol is dol op kleuren dus gaan we voor een kleurrijk koninklijk toilet
Tot slot zullen de kleuters koning Flapdrol tekenen.. 
We zijn enkele dagen zoet en ik ook .. 
Toch maar even mijn agenda aanpassen !! 😉

Uit de kindermond : 
Vorige week kregen we al een eerste mooie lentedag.
En op zo'n dagen gaan de kleuters luidop dromen..
Ik temper de verwachtingen en vertel mijn kleuters dat ik pas op stap ga als het bloten benen dag is. 

Dit weekend echter krijg ik een berichtje toegestuurd.
Eén van mijn kleutertjes vertelde enthousiast dat juf bij mooi weer met blote billen naar zee gaat. 
😳
.. want dan is het blote billen dag en dat heeft de juf écht verteld.. 
en dan loopt iedereen in zijn blote billen..

Gelukkig zijn de ouders mee met het verhaal - zou het kunnen gaan om blote benen dag ? 

Vandaag heb ik een kleine rechtzetting gedaan .. 
de dag dat we 25 graden noteren, houden we blote benen dag .. afgesproken !!! 

Bericht aan de ouders .. 
Beste ouders,
De afspraken voor het oudercontact staan open.
Je kan één afspraak inboeken per kind.
Door de grote klasgroep staan 2 data open. 
Ofwel kies je voor een afspraak op dinsdag 19 maart < 15.30 - 17.00 uur
ofwel een afspraak op 21 maart. < 15.45 - 19.15 uur
De afspraken worden afgesloten op vrijdag 15 maart 2024.
Ik heb een voorbereidend verslag te schrijven voor elke kleuter apart - 
dat doe ik in het weekend van 16 - 17 maart.
Zorg dat je afspraak tijdig geboekt is. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten