donderdag 14 maart 2024

14 maart 2024

 


Eindelijk .. de zon schijnt en volgens de weerman wordt het een mooie dag.
Tijd om de fiets van stal te halen en de fietsroute in te trappen. 
Het bolt lekker .. maar van het mooie weer merk ik nog niet veel - het is een frisse morgen op de fiets. 
Ik troost me met de gedachte dat je van trappen lekker warm krijgt .. en steek een tandje bij. 
Juf Cheyenne beloofde ook met de fiets te komen maar ze geeft het op. 
Om 7.10 uur laat ze weten dat het nog net iets té koud is...
ik wacht tot april ! laat ze in een bericht weten. 

De schooldag begint ook vandaag heel vroeg. 
Gisteren werd de klas gepoetst en deze morgen moet alles nog op zijn plaats gezet worden. 
Wat een gestommel in de kleutertuin. 
Als de schoolbel gaat, ben ik net klaar met het werk. 

Snel de kleuters ophalen in de rij,
schooltassen worden in een nette rij gezet,
jassen krijgen een plekje aan de kapstok, 
er wordt een plasje gemaakt en de handen worden gewassen 'na het plassen handen wassen' 
en dan wisselen we nog onze schoenen voor heerlijk zachte pantoffels. 
En die schoenen worden alweer netjes per twee geschikt in een rij (voor de deuropening) -> ik krijg het maar niet aangeleerd.. ze blijven het doen.. 

Ook vandaag gaan we verder met interactief voorlezen - dag 3 
. Wat is het plan van de paashaas  ? (gaat kunst creëren, wil eieren tentoonstellen)
. Kleuters associëren de kunstwerken van Frans Haas met echte kunstwerken





Na het interactief voorlezen gaan we over tot de orde van de dag. 
We gaan op ontdekking in de hoekjes










Elke donderdag krijgen de kleuters gratis fruit.
Vandaag smullen we snoeptomaatjes maar deze vallen onder de categorie 'groenten'
Zie ik daar fronsneusjes ? 

Het wordt een strijd maar iedereen proeft en dat is al heel wat .. 
Extra vitamientjes geven kracht om te werken aan een kunstwerk.
En na een hele voormiddag werken is dit het resultaat. 
Ik weet zeker dat Frans Haas tevreden zal zijn met dit resultaat. 


Na de inspanning volgt de ontspanning..
Ajete en Messiano gaan een boekje lezen, lekker ontspannen en heerlijk rustig. 




Elke donderdag staat er een lesuur LO op de planning. 

En met dit schitterende weer wordt het een sportles outdoor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten