vrijdag 3 maart 2023

3 maart 2023


Een stukje actua tijdens het kringgesprek. 

Het is de kleuters niet ontgaan - deze morgen was het heel druk op weg naar school.

Vooral het aantal tractoren op de weg was opvallend. 

Ik heb er wel 100 gezien, vertelt Rafaelle. 

Andere kleuters bevestigen dit verhaal. 

Dus vertel ik mijn kleuters waarover dit gaat.

 Het stikstofplan laat ik voor wat het is, wegens tรฉ ingewikkelde materie. 



Maar ik vertel wel dat de boeren boos zijn 

en vandaag met 1000-den ๐Ÿšœ richting Brussel trekken om hun ongenoegen te laten horen 

tegenover de ministers. 

De boeren willen al hun koeien op de boerderij houden maar de ministers vinden dat er veel te veel koeien zijn in Belgiรซ, duid ik het verhaal.

Ik zie Conor denken.. 

Juf Tania, koeien moeten toch op de boerderij wonen ? zegt hij beslist. 

En fijntjes voegt hij eraan toe .. nu ben ik ook boos. 

De koeien moeten bij de boer blijven - dat is zo ! 

๐Ÿ˜Š

Juf Muriel, juf Cheyenne en de jongste kleuters gaan op bezoek op de boerderij. 

Ik vermoed dat zij vandaag voor de koeien moeten zorgen nu de boer naar Brussel is ๐Ÿ˜‰ 

Als dat maar goed komt .. 

 Belofte maakt schuld .. we vieren carnaval versie 2.0 

Zo kunnen de kleuters die afwezig waren op het vorige feest vandaag alsnog hun outfit showen. 

Spelen met confetti zit er deze keer niet in maar er is een alternatief want we spelen met ballonnen en oefenen zo ook nog eens de kleuren. 









Vieren de oudste kleuters ook nog eens carnaval ? 
Neen hoor, zij presenteren hun nieuwste lied 'Tatuu tatuu'
Een echte oorwurm .. verschrikkelijk ! Eens je het gehoord hebt, gaat het nooit meer weg ๐Ÿ˜Œ
Juf Kelly is er als de kippen bij om mijn dag compleet te maken, met oorwurm en al. 
Bedankt collega ! Tof ! 




21 ballonnen liggen klaar voor de after-party. 






En als mijn collega's denken dat zij alleen een oorwurm kunnen brengen, dan hebben ze het mis. 
Ik heb een CD vol schlagers .. het schlagerfestival kan beginnen.. "poets wederom poets" heet zoiets










Een hele voormiddag lang spelen we met ballonnen en dan is er tijd voor de picknick.
Het feest is voorbij en neen, er komt geen versie 3.0 .. zoveel is zeker
want ook de juf is uitgeteld na een hele voormiddag actief meespelen met ballonnen ๐Ÿ˜Š

In de namiddag houden we het rustig en is er vrij spel voor iedereen. 
Het moment dat de juf ook eens tijd neemt om met de kleuters mee te spelen.

Geniet van het weekend en tot maandag ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten