woensdag 1 maart 2023

1 maart 2023

 

Een dag vol verrassingen ..

Het is 1 maart en dus ook complimentendag.

Ik weet iets leuks van jou ! Zo omschrijf ik complimentendag naar mijn kleuters toe.

Meteen schieten de complimentjes heen en weer .. ze hebben het begrepen 😊

Kon het maar elke dag complimentendag zijn ! 


Deze kleine madame speelt ‘kaboutervoetbal ‘ bij .. jawel .. Excelsior Balgerhoeke. 

Meteen hef ik een geïmproviseerd supporterslied aan wat Lian (K3) hilarisch vindt 

Juf Tania, you are crayzy ! 🤣


Ilham heeft zijn werkhandschoenen aan. 

Mooi zo, Ilham, vandaag zal er weer hard gewerkt worden in onze klas.😉

Tot slot verrast Mattheo mij met een tekst die me op het lijf geschreven is..

Nie neute nie pleuje zoals ze in de stad van de Stroppendragers zeggen. 😂

Het wordt een fijne dag .. voel ik nu al. 


Het observatiethema draait rond wiskundige initiatie

1. Ik tel - ik zeg de telrij correct op.

2. Ik herken het getalbeeld

3. Ik herken het cijferbeeld

4. Ik kan resultief tellen 

5. Ik maak bewerkingen .. ik verdeel, ik vermeerder, ik verminder


We oefenen spelend het tellen met een lied.

Één twee drie vier hoedje van papier.

En wat te denken van dit versje uit de oude doos ? ( een versje van lang geleden dus)

Één twee

Kopje thee

Drie vier

Ik maak plezier

Vijf zes

Kurk op een fles

Zeven acht 

Soldaat op wacht

Negen tien

Ik heb je gezien 






In de puzzelboek wordt individueel gewerkt aan een puzzel van 96 stukjes - een hele opgave, zeker als ik vermeld dat 96 ook bijna 100 is. 

Iemand thuis een puzzel van 100 stukken ?? Wij gaan de uitdaging graag aan 😉




In de creahoek wordt gewerkt aan een tekening  met een zichtbaar menselijke figuur

Wie heeft oog voor detail ? 

Tot slot gaan we over tot ruimtelijke ordening van figuren. 

In een mum van tijd hebben de kleuters dit varkentje gewassen. 











Het is woensdag en ik heb een plan, al moet ik wel nog toestemming vragen aan de directeur.

Het mag ! En dus trek ik met de bankkaart naar de winkel op zoek naar ik zo graag wil

Waarschijnlijk zijn jullie nu enorm benieuwd maar ik houd het nog even voor mezelf. 😊


Uit de kindermond

Tellen, het blijft een vak apart. Ik zet grote ogen op als er een kleuter vol enthousiasme telt

één, zeven , tien, elftien, twaalftien en dertien..

Hier is nog wat oefening nodig 😳En dan was er nog.. 


En dan was er nog ..

Terwijl de kleuters de klas opruimen, ga ik rond met de allesreiniger - even de tafels reinigen. 

Maar dan loopt het mis. Ik stoot de fles allesreiniger om.

Het goedje loopt van tafel, op mijn kleren.. op de grond.

Ik haal een droge handdoek en dep de allesreiniger op. 

Juf toch  ! schrikken mijn kleuters.

En zo geurt onze klas naar fris dennenbos.. 

en niet alleen onze klas, ook de dennengeur volgt de juf.

Eenmaal thuis de dennengeur uitwassen en een frisse bloemengeur uit een flesje parfum kiezen. Dat is beter 😀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten