dinsdag 8 mei 2018

8 mei 2018

Nieuwtjesronde in de Tandem .. 

De koers is van ons en ook van de Tandemtrappertjes ! 
Vandaag te lezen in het nieuwsblad..
(Wie heeft ons artikel gelezen ?)

Reactie van Emiel : Wij zijn wereldberoemd ! 😊

Ik lees de reactie van 'Annemie' voor in de klas.
Linde veert op .. dat is mijn oma uit Spanje ..
Fietsen vanuit Spanje naar België is écht té ver, vertel ik mijn kleuters.
Maar ook nu hebben mijn kleuters dé oplossing :
Juf, willen wij naar Spanje fietsen ? 
Euh .........................................
Odil de krokodil is in de ban van de Giro en draagt met trots zijn Maglia Rosa !




Deze avond sluiten we de deuren van de Gouden Pollepel.
Twee schoolweken lang stonden de deuren wagenwijd open voor 23 genodigden. 
Vandaag rest ons enkel nog het dessert ! 
Omdat het té warm is in onze geimproviseerde keuken, pas ik de menukaart aan...
vandaag eten we ijs met verse aardbeien !

Tijdens de les LO fiets ik om verse aardbeien en Ratatouille en co fietsen met me mee
op aandringen van mijn kleuters .. Zij weten wat we nodig hebben, juf ! 
Linde waarschuwt me .. de kleinste durft al eens te plassen, juf ! zegt ze ernstig.
Meen je dat ? Niet in mijn fietstas hoor en ik bind een pamper rond de billen van de allerkleinste. 
De kleuters moeten er hard om lachen .. grappige juf ! 
Een zomers ijsje mét palmboom - deed inspiratie op onder de palmboom van juf Anne. 
We eten deze lekkernij in de schaduw van de oude eik ! 












Eventjes de stand van zaken bekijken : 
We tellen er 642 muntstukken bij ter waarde van € 24.03

Totaal : 5095 muntstukken goed voor € 126.23
Ons streefdoel is in zicht ..



Bescherm je kleuter tegen de zon .. 
en daar hebben wij, kleuterjuffen meer dan aandacht voor.
Wij zijn immers een zonne-slimme school. 

Mijn oproep viel duidelijk niet in dovemansoren. 
Vele kleuters hadden een extra flesje water mee naar de klas,
ook de petjes en tubes zonnecrème zaten in de schooltas.
Dus maken we een zonne-slim hoekje .. 
Een mandje voor de zonnebrillen .. 
Een mandje voor de petten .. 
Een mandje voor de zonnecrèmes .. 




 Net voor het middagmaal, smeren we onze kleuters in met een flinke laag zonnecrème. 
We gebruiken graag wat van onze onderwijstijd om jullie kleuter(s) veilig van de zon te laten genieten - al is het maar voor eventjes. 


De voorbije dagen hadden we heel wat wondverzorging te doen in de kleuterafdeling. 
Elk jaar, met het mooie weer, verschijnen ook de blote beentjes en bij een valpartij
ontstaat er al eens een schaafwonde. 
Niet leuk maar ook weer niet dramatisch erg .. de wonde herstelt wonderwel snel. 
En kleuters vallen nu eenmaal ! 
Enkele ouders dachten dat hun kind niet de nodige zorg had gekregen. (???)
Langs deze weg wil ik laten weten dat elke schaafwonde, 
hoe groot/klein wel degelijk ontsmet wordt 
met een geurloos, kleurloos, niet prikkend ontsmettingsmiddel, 
Cedium ! 

Het is ondertussen 17.30 uur, nu nog de geschenken voor moederdag afwerken want 
morgen moet alles mee met de kleuters naar huis .. 


Vergeet je ontbijt morgen niet !!! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten