vrijdag 25 mei 2018

25 mei 2018

De uitdaging "Verzamel minimum € 125 voor Iedereen tegen kanker"
was een groot succes.
Op twee dagen tijd verzamelden jullie € 158.
Een tegenprestatie van de juffen kon dus niet uitblijven.

Water is leven en dus vieren wij vandaag met onze kleuters het leven ..  
De centen hebben we reeds gestort op rekening van Iedereen tegen kanker.
-Neem zeker ook eens een kijkje op hun website - je vindt er onze actie terug
onder de naam GO! de Tandem Eeklo.

We hebben heel wat te doen en dus vliegen we er maar meteen in.
Er is iemand die duidelijk heel veel zin heeft in het waterfestival 😊
Ik ben er helemaal klaar voor en jullie ???
Aan de lachende gezichtjes te zien, doet iedereen vandaag mee of hebben deze bengels plannen ??

 Eventjes experimenteren tijdens de speeltijd..
 Alles staat klaar voor het waterfestival ! 
Een hele klus ..
een lading zonnecrème
 petjes mogen niet ontbreken
waterspelen en waterballonnen - die vullen we tijdens de middagpauze !
plantenspuiten
eendjes en hengels
Ook de zwemtassen worden leeggemaakt ; 
We maken twee stapels .. aan de ene kant ligt de handdoek,
aan de andere kant liggen onze kleertjes .. 
het onderbroekje bovenaan want dat moet het eerst aan.


Alles ligt klaar voor 21 kleuters (twee zijn er afwezig)
Ook de juf heeft haar spulletjes klaarliggen ; 
een douchemuts 😊, een zwemband, zwemvliezen, duikbril, snorkel ..
Ik voel 'nattigheid', al een hele ochtend. 
Waar ik ook kom, ik hoor gegniffel (vooral bij de K3-tjes)


Snel een hapje eten in de eetzaal en dan kan het waterfestival beginnen. 
We beginnen er meteen aan en presteren dus overuren 😎
Eerste opdracht : smeren .. smeren .. smeren .. 
En ja, ik gebruik flink wat zonnecrème ! 
Tweede opdracht : outfit aanpassen aan de omstandigheden van het moment. 
Sommigen hebben er geen oren naar en vliegen er meteen in, 
zodoende gaan die kleuters naar huis in zwembroek 😉 
want hun oorspronkelijke outfit van de dag is kletsnat. 
Mijn oma zaliger zei : Wie niet horen wil, moet voelen !
En of ze het voelen, een kletsnat pak ! 😀😀😀
Niemand maalt erom.Het is vooral héél leuk !
Nog een extra voorraadje waterballonnen vullen, een werk van lange adem.
En we worden aangemoedigd.
Waterbad vullen !
Juf Kelly gebruikt de tuinslang .. ik breng emmers water aan ..
3 -2 - 1 .. het startsein wordt gegeven .. 
Waterpret in de Tandem ! 
Geniet met ons mee ..





















Talip (K3) heeft een waterkanon bij, wat een kracht ! 
Het water springt meters de hoogte in. 
En ik weet meteen waarom er al een hele ochtend gegniffeld werd.
Talip heeft mij in het vizier en spuit me helemaal 'kletsnat' 
Het water loopt me af .. 
Meteen komen de K3-tjes me vertellen 
dat juf Ilse hen die opdracht had gegeven 
voor ze woensdag op bijscholing vertrok naar Nederland.
Hoho wacht maar, mijn wraak zal zoet zijn - ik krijg haar nog wel te pakken 😉
De K3-tjes zijn zeer nieuwsgierig - Wat gaan we doen ?
Gekrijs vanuit de berging.
Juf Kelly die het sopje gemaakt had voor reuzenbellen en dit veilig had weggezet in de berging
heeft een emmer laten vallen. 
Ai ai ai, overal zeepsop ! 
Ze doet werkelijk een 'Anneke' zoals juf Kelly zelf zegt. Dit kan niet waar zijn ! ? !
Intussen gaat de waterpret onverminderd door in de schooltuin.













En dan is er nog een verrassing .. waterijsjes natuurlijk en dit op een mooie zomerse dag.
Een traktatie van de kleuterjuffen voor hun kleuters.
Smakelijk ! 












De dag is om ! 
Gelukkig kunnen we rekenen op mama's, papa's en oma's om de kinderen te helpen 
een droog pak aan te trekken. 
Na schooltijd is er nog heel wat opruimwerk. 
En als blijkt dat de poetsvrouw vandaag niet langskomt, 
kunnen we nog eens zelf aan de slag met water en zeep 
om ons klasje netjes te krijgen tegen maandag. 


Een fijne dag, dankzij jullie steun ! 
Dank je wel aan alle mensen die één of meerder euro's gegeven hebben voor het goede doel. 
Hartverwarmend ..


Een fijn en zonnig weekend gewenst,
geniet van de rust en tot maandag 
Mij rest nog één ding .. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten