donderdag 3 mei 2018

3 mei 2018

Dag twee in 'De Gouden Pollepel' 
Wat staat er op het menu ?? 
Een kookpot - een snijplank - een schilmes - een soeplepel .. 
Luïz weet het .. Wij eten soep vandaag ! 

In de groentemand liggen uien, komkommers en citroen .. 
En natuurlijk zijn er kruiden ; peper en zout en bouillonblokjes die mijn kleuters verwarren met chocolade of (zelfs) zeep (???) Oei, zou dit lekker zijn ? 

 Vandaag kan ik opnieuw rekenen op Ratatouille en zijn vriendje
er heerst een ware rattenplaag in de tweede kleuterklas 😉
 En ik heb de gave om te communiceren met ratten .. onze soep, werkelijk waar "délicieuse" !!
Boter smelten tot ze sist ! is de raad van Ratatouille. 
Gelukkig weten mijn kleuters wat hij bedoelt.
Uitjes lichtjes aanbakken ! vervolgt Ratatouille. 
Komkommer bijvoegen met een lepeltje citroen en een handvol kruiden
en wachten tot de kookpot gaat dansen ?? weet onze kookvriend. 
Gaat de pot nu werkelijk dansen ? Neen toch ? vraag ik. 
Mijn kleuters en ik beslissen te wachten op dit mirakel. 
Jawel, de schijf op de pot danst en pruttelt - dat is dus wat Ratatouille ons wil zeggen. 

En dan kunnen we proeven van een lentefris soepje. 
Djalinca vindt het helemaal niet fris - Die soep is warm, juf !! 
Misschien heeft Ratatouille het over de smaak, Djalinca 😊😊😊
Samen soep smullen .. Gezellig, lekker én gezond ! 







Net als gisteren wacht een stapel afwas. 
Deze keer werken Lauren-Luïz en Linde de afwas weg. 

Personeelsvergadering ! 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb nog steeds geen uitnodiging gekregen voor de jaarlijkse 'Brunch'... ben intriest..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry .. ik kan slechts 23 reservaties aan en zoals je kan lezen zit ik aan mijn maximum-capaciteit.
    Deze zomer kom ik enkele van mijn exclusieve gerechtjes voor jet klaarmaken, ok ?!

    BeantwoordenVerwijderen