donderdag 17 mei 2018

17 mei 2018


Een slak in de kleuterklas ..
(Deze had je nog tegoed van gisteren 😉)
 Wat doe je als een slak koppig in haar slakkenhuis blijft zitten . 
Dan haal je de plantenspuit boven en maak je de slak nat. 
Actie verzekerd ! 
 Met heel veel geduld wordt de beweging van de slak geobserveerd. 
En raak je de voelsprietjes aan dan verstopt de slak zich in haar huisje
om even later opnieuw het 'hazenpad' te kiezen.


We zijn zelfs zo gek om de slak op de Zweedse bank te plaatsen - 
Lukt het haar over de bank te lopen ? 
Ja hoor ! 

Nadat ik alweer eens de modem van de kast heb gegooid (klein accidentje)
is de maat vol. 
De klusjesman wordt opgetrommeld. 
Dit kan niet meer - ik ben het zat om telkens opnieuw de kabels te herschikken enz. 
Geert klusjesman belooft me op woensdagnamiddag eindelijk dit vervelend probleem op te lossen.
Zet alles maar aan de kant, ik kom eraan ! zegt hij. 
Deze morgen zie ik inderdaad dat de klusjesman langs geweest is, overal stof.
Het is duidelijk, hier kwam een ferme boor aan te pas. 
Dus kan ik opkuisen. Gelukkig heb ik dweil en allesreiniger bij de hand. 
Na een flinke poetsbeurt, kan alles weer op zijn plaats.
Mooi werk en vanaf nu laat ik de modem met rust - zit vast in de muur. 
Dank je klusjesman ! 


Nog meer centjes voor de 'rospot'  - Dank je wel, jullie zijn fantastisch ! 
Robbe heeft zelfs oma/opa én de buren ingeschakeld, flink zo !  
 Lauren en Luïz hebben alweer een lading centjes mee.
Het is duidelijk, onze kleuters (en hun ouders) hebben een groot hart ! 

Vandaag kunnen we nog eens € 8.44 toevoegen aan ons spaarpotje. 

1 x € 0.1 
80 x € 0.01 
97 x 0.02 
112 x € 0.05 

 Ook aan de actie - verzamel minimum € 125 muntstukken van € 1.00 leeft in de klas. 
Onze eerste euro is binnen. 
Linde is een knappe meid .. Heb jij ook van die centjes, juf ?
Even kijken .. ik tel en heb liefst 5 muntstukken - die verdwijnen meteen in de pot.
Ook Thibault (K3) brengt twee muntstukken van € 1.00 binnen. 
Dank je .. 

Laat ons hopen dat we voor 22 mei het nodige bedrag binnenhalen
want het is duidelijk, onze kleuters hunkeren naar het Waterpret-festival ! 
Wie schenkt ons nog een extra euro ? .. nog € 117 te gaan !

De Tandemtrappertjes hebben een immens gulle sponsor - 
vandaag kreeg ik zomaar € 50 toegestopt. 
Dank je wel, 
namens de Tandemtrappertjes Xxx 


Ik maak me na school klaar om door te gaan - ik heb een afspraak ! 
Maar mijn afspraak moet ik even uitstellen ! 
Ik ben op duivenjacht !! 
Een duif is zomaar de kleuterafdeling binnengevlogen
en fladdert van het ene raam na het andere. 
Arm beestje.
Gelukkig heb ik mijn dweil binnen bereik. 
Ik probeer het diertje te vangen en het lukt me wonderwel. 
Gered .. door juf Tania .. Ik voel me de heldin van de dag. 
Krijg ik dan nu eindelijk die gouden medaille ?? 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten