dinsdag 27 april 2021

27 april 2021

 

De knuffelkoningin 

"Misschien woont ze daar wel, in dat taartentorentje !"
Een koningin met slagroomhaar verlaat het torentje.
'Goedemorgen, mevrouw. Bent u de Knuffelkoningin ?' vraagt de prinses. 
'Neen, mijn soesje, ik ben de Koekjeskoningin.
'Als je wil, zal ik je leren hoe je koekjes bakt.'
Daar heeft de kleine prinses wel zin in. 

'Wat leer jij snel, mijn suikerklontje ! Straks kunnen we lekker smullen'
De prinses heeft het heel erg naar haar zin, maar na een tijdje moet ze er vandoor.
De Koekjeskoningin geeft haar nog een doos koekjes mee voor Koningin mama.
'Dank u wel, Koekjeskoningin .. en tot ziens !'

De prinses klimt weer aan boord van het rode vliegtuigje.
Vrij als een vogel vliegt de prinses door de lucht . 

In de poppenhoek vind ik een houten vliegtuigje .. met rode verf wordt dit het vliegtuigje van de prinses

Hier had ik niet op gerekend, elke kleuter wil een rood vliegtuigje dus knutselen maar. 
Een fijn werkje maar iedereen werkt vol geduld aan het vliegtuigje van de kleine prinses. 😉












Nog enkele weken voor het schooljaar de boeken toe doet. 
Vanaf nu werk ik elke dag een uurtje rond de ontwikkelingsdoelen.
Wie scoort sterk ? Wie moet nog wat bijgewerkt worden ? 
De kleuters krijgen een gevarieerd aanbod aan opdrachten en juf .. die bekijkt het en maakt een hoop notities. 
Opdracht één : Vormkennis ! 
Wie kent een vierkant, een driehoek en een cirkel ? 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten