zondag 18 april 2021

19 april 2021

 


Het zijn (alweer) vijgen na Pasen ! 

Dit is het thema voor deze week. 

Alles was reeds voorbereid voor de klas in quarantaine ging op 18 maart. 

Maar covid 19 kreeg ons jammer genoeg te pakken ondanks de vele voorzorgsmaatregelen

en de uren poetswerk elke dag. 

De voorbereiding wil ik niet zomaar aan de kant schuiven,

maar wordt komende week uitgevoerd in een versneld tempo. 

Op vrijdag 23 april houden we dan ons paasontbijt in eigen bubbel ! 

En jawel, de paashaas heeft voor elk K2-tje nog ergens een paasei verstopt. 

 

 Het lijkt wel een eerste schooldag na een lange vakantie. 

We nemen de scheurkalender erbij.

  Ik scheur en scheur en blijf maar blaadjes scheuren.  

Stop, juf ! Straks is het weer nieuwjaar ! roept een kleuter. 

Ik heb je gemist, juf ! Het klinkt oprecht. 

We hebben elkaar gemist, ik mijn kleuters, zij de juf.

Ik breng zeep voor je mee, zegt een kleuter ..  

zo krijgt corona je nooit meer te pakken vervolgt de kleuter.

Canakan heeft een lief briefje mee, hartverwarmend. 

Andere kleuters hebben een tekening bij en 

nog andere kleuters verwelkomen mij met hun breedste glimlach. 

En nogmaals besef ik : Ik heb de mooiste job van de wereld !


 Een lesje wereldoriëntatie leert ons dat heel wat dieren groeien in een ei. 

Een slang - een schildpad, een kuiken, een pinguin, een kikker, een spin, een struisvogel ... 

allemaal groeien ze in een ei. 

Ik laat zien hoe een kuiken uit het ei komt adh van een kort filmpje. 

Dat is nieuw ! 


Daarna werken we aan een opdracht. 

De paashaas wil eieren versieren maar waar zijn die dekselse penselen ? 

Ze zitten verstopt in de tekening, 6 penselen in totaal moeten er gevonden worden. 

Daar gaan we !



Bij een volgende opdracht wordt er een ei geknipt - volg de lijn, is de opdracht die de kleuters krijgen.




Al heel snel slaat de klok twaalf uur. Hoor ik de maagjes knorren ? 
Jawel,  .. jassen aan en lekker smullen onder een stralende zon. 

Na de knipoefening van deze voormiddag , kleuren we het ei in met verf. 
Dit wordt beslist 'het allermooiste ei' 


En dan is het feest ! 
We hebben 2 jarigen te vieren. 
Eliano en Matheo mochten tijdens de voorbije vakantie elk 5 kaarsjes uitblazen. 
Gefeliciteerd jongens ! 

 

Vince draagt de actie ' Samen fietsen tegen kanker' een warm hart toe.

Tijdens de vakantie fietste hij enkele kilometers bij elkaar.

 

 Vandaag vind ik in mijn mailbox opnieuw enkele foto's.

Deze keer komen ze van Emiel (K3) en grote zus Leonie.

Ook zij doen graag met ons mee 

en 'gelijk nen echte' stappen ook zij op de fiets. 


 



Emiel is de regionale Peter Sagan en toont graag zijn kunsten op de fiets. 
En met stip op één staat de wheelie 😊 Blijven oefenen Emiel !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten