donderdag 1 april 2021

01 april 2021

 


1 april .. een mooie dag omdat je elkaar zo heerlijk kan/mag foppen
zonder dat iemand je het kwalijk neemt 😁

Ook dit jaar gooit corona roet in het eten.. jammer ! 
De noodopvang biedt redding .. ik kan mijn gang gaan ! 
Juf Ilse voelt de bui hangen .. 
Oh neen, help me ! schrijft ze in onze Whattsapp-groep de Tandemgirls.
Juf Kelly is er als de kippen bij om te antwoorden en schrijft .. Laat je ons meegenieten ? 
Ik besluit extra lief te zijn dit jaar en laat de collega's met rust.. de kleuters daarentegen.. 

Ik verzin een verhaaltje over een speciale vis nl de 1 aprilvis die maar één keer per jaar bijt. 
Ik geef de kleuters een opdracht .. 
Zoek een tak, knutsel een hengel en wij gaan samen vissen op 1 aprilvissen.

Terwijl juf Ilse en ik de schooltuin onder handen nemen, gaan de kleuters ijverig op zoek naar een geschikte tak : Niet té dik of té dun, niet té lang maar dan ook weer niet té kort ..
Heel veel wiskundige begrippen komen aan bod. 
Nu nog een touwtje knopen en een papierklem doet dienst als vishaak. 
Met heel veel doorzettingsvermogen lukt het. 
De hengel is klaar ! 
En nu op zoek naar de meest geschikte visvijver. 
Hebben wij dan een vijver op school, juf Tania ? wil er eentje weten. 
Neen, wij moeten naar zee ! Daar is ook vis ! roept een andere kleuter.
 
Kleuters de Tandem hengelen aprilvissen😁

De kleuters weten nog niet wat ik voor hen in petto heb .. 
1 aprilvisjes vindt je in .. de riool .. echt waar !!! 
De kleuters kijken me met grote ogen aan.
Echt, juf ? 
Natuurlijk, ik weet toch alles van 1 aprilvissen.. en dus hengelen de kleuters. 
Gelukkig zijn de touwtjes niet lang genoeg om het water te raken😉
Of toch ? De hengel van een peutertje verdwijnt zomaar ineens in de riool. 
Gevolg : Een krijsende peuter .. Ik heb nu geen visje !!! 😁
De oudsten troosten de kleinste van de groep 
en samen gaan ze op zoek naar een nieuwe stok
 en maken samen een nieuwe hengel. Lief toch ?! 

Tuinkabouters gespot in de Tandem maar dan wel zonder kaboutermuts.


Na één dag hard werken - mét hulp van de kleuters - ligt onze schooltuin er netjes bij, 
hebben alle speelgoedballen extra lucht gekregen, 
weten we wat 1 aprilvisjes zijn en 
hebben we lekker samen gespeeld. 

Deze avond zijn er nog een aantal oudercontacten af te werken.
Vergeet je afspraak niet ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten