vrijdag 5 maart 2021

05 maart 2021

 

Maestro Muis zet zijn zoektocht verder.

Stilaan krijgt het wilde dierenorkest vorm. 

Vandaag ontmoet hij Bange Struis, het gordeldier, de dansende zwijnen en de galop pony's... 

De komende dagen gaat de zoektocht van Maestro Muis gezellig verder. 

Ook ik zoek mijn kleuterorkest bij elkaar. 

Iedereen is dolenthousiast ! 

De eerste repetitie staat op de agenda. 

Oei, wat een stelletje ongeregeld ! 

Maar ik heb er vertrouwen in - het komt goed (al zal het nog even oefenen worden vrees ik) 









 
Op vrijdag staat een lesuur LO op de planning.. 
LO met juf Margot wordt weer LO met juf Cheyenne. 
Sinds de krokusvakantie is juf Margot even uit de running als juf LO.
Zij begeleidt nu de K3-tjes nu juf Kelly er niet is. 
Juf Cheyenne neemt de taken van juf Margot over nl lesuren LO en zorguren in de tweede kleuterklas. 


De zon schijnt, dus eten we onze picknick buiten. 
Ik diep de 'ijssculpturen' van enkele weken terug op - had ze in de diepvries gestopt -
en geef ze een plekje in de zon. 
Tijdens het eten ontdekken we wat de zon met ijs doet .. 
Het gebeurt letterlijk voor onze ogen. 
Na een half uurtje zijn de ijssculpturen letterlijk weggesmolten in een plas water. 
Dat weten we nu ook weer ! 
Dit heet nu proefondervindelijk leren !


Uit de kindermond :

Maestro Muis is de lieveling van mijn kleuters. 

Ze vinden hem 'cool' .. het codewoord voor tof ! 

Een kleuter vertelt me dat ze thuis ook een muis hebben..

De kleuter stopt met het verhaal en denkt luidop .. 

Juf, .. zou het Maestro Muis zijn ? 

😁

.. en vult meteen het denkwerk aan met deze woorden .. 

Ik zet eten klaar voor Maestro Muis en maak een bed op om te slapen. 

Van gastvrijheid gesproken .. 

maar ik vrees dat mama en papa Maestro Muis liever zien verdwijnen 😉


Informatieve mededeling : 

. Woensdag 10 maart is er pedagogische studiedag

De kleuters hebben een extra dagje vrij - 

de leerkrachten moeten online aan de slag ! 

.  Achteraan het contactschrift van je kleuter vind je een sticker met bruikbare gegevens van ons CLB

Je kan er steeds telefonisch terecht bij oa coronabesmetting.

 Alle informatie wordt met de nodige discretie behandeld. 

Bij dringende mededelingen kan je ook bij de directeur/ juf terecht via Smartschool. 

. Via het contactschrift van je kleuter kreeg je deze week 3 documenten

1. facturatie schoolmaaltijden

2. bestelling schoolmaaltijden april (moet binnen zijn op 9 maart) 

3. bestelformulier individuele foto ( begeleidende brief secretariaat volgt..) 

Fijn weekend gewenst en tot maandag ! 

Juf Tania 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten