dinsdag 16 maart 2021

16 maart 2021

Deze ochtend in de Tandem / K2.

Juf, spelen we opnieuw Sneeuwwitje en de zeven dwergen ? vraagt Canakan. 

Waren we gisteren nog met zeven dan zijn we vandaag nog met 5 kleuters. 

Dus neen, Sneeuwwitje wordt het niet ! 

Ook de wolf en de zeven geitjes kunnen we niet spelen - we zijn met té weinig kleuters?

En de 3 biggetjes lukt al helemaal niet - hiervoor zijn  we met té veel. 

Maar ik vind wel iets, grap ik.
 

Ik hoop nog steeds dat mijn kleuters snel en veilig terug kunnen naar de klas 

en dus stel ik de start van het thema nog even uit tot iedereen af is van die vervelende hoest. 

Dus genieten we van een extra dagje in onze kleine bubbel.









In de namiddag kies ik voor gezelligheid .. en wat is er leuker dan samen gezelschapsspelen spelen. 
De smartgames worden uit de kast gehaald.
De opdrachten worden gelezen en het denkwerk kan beginnen. 
Bij deze twee spelen is ruimtelijk inzicht heel belangrijk.  
Spel 1 ; 3 kleine biggetjes
 
Spel 2 : Bunny Boo










Eenmaal een opdracht volbracht, gaan mijn kleuters werkelijk uit hun dak. 
Wat zijn ze fier ! 



 

Op de klas-I-pad is er een nieuw spel te vinden met de klinkende naam 'Jakkiebak kippenkak' 

Bij dit spel -variant op memory- moet je de plaatjes omdraaien. 

Bij elk juist plaatje mag je een stap vooruit. 

Meer nog, wanneer de ene kip de andere inhaalt, wint deze de staartpluim van de ingehaalde kip. 

Juf Margot en ik spelen tijdens de middagpauze het spel onder ons tweetjes. 

En jawel, ik krijg er een extra pluim bij. 

Even later speel ik het spel tegen elk van mijn kleuters. 

Eén keer lukt het me niet om te winnen - Canakan droogt mij een pluim af.

Zie ik daar een binnenpretje, Canakan ? Zie hem stralen.

En natuurlijk vertelt hij aan iedereen die het wil horen dat hij de pluim van juf Tania haar kip heeft gewonnen. 

Goed gedaan, Canakan. Morgen doen we dit nog eens over .. en wie weet, wint de juf nu wel 😁

Maar ook Naidat heeft sluwe streken. 

Terwijl ik met haar het spel speel, moet ik ook nog eens jassen ritsen. 

Dus geef ik haar de opdracht om ook voor mijn kip  de plaatjes te keren. 

Sluw als ze is, draait ze mijn kaartjes om en zegt .. oh, hoe jammer. 

Toevallig zijn haar kaartjes steeds correct 😉

Dit noemen ze spelinzicht !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten