donderdag 31 oktober 2013

31 oktober 2013

31 oktober 2013 

Boekenbeurs Antwerpen ..

Net als je een heerlijk vakantiegevoel krijgt en je rustig enkele boeken doorneemt..
op de Antwerpse boekenbeurs ..
 word je overvallen ..
 .. door juf Annelies .. ook zij is vandaag aanwezig op de boekenbeurs
en maakt Antwerp Expo onveilig ..
 We kletsen gezellig bij .. over de vakantie en over onze nieuwste (boeken)aankopen ..
Nog één boekentip "365 apenverhaaltjes voor het slapengaan" en weg is ze ..
 Tot maandag collegaatje ! 

Juf Anne, juf Inge en juf Vera stuurden me een sms 
.. fijne dag ..
.. geniet ervan .. 
.. veel boekenpret .. 
Dank je collega's voor de leuke berichtjes. 


En dan was er nog ..
27 jaar reeds ben ik trouwe bezoeker van de boekenbeurs. 
Dan zou je toch denken dat een bezoek aan de boekenbeurs vlot verloopt .. 
Niet dus .. 
De voorbije jaren hebben we reeds al wat beleefd !
"De trein is altijd een beetje reizen" zo belooft de slogan toch .. 
Ik moet bekennen .. het geeft rust .. geen files .. en toch liep het ooit fout ! 
We vergaten een treinwissel en zaten liefst 3 stopplaatsen te ver.

"Werken in Antwerpen Centraal station" berichtte de krant eens .. 
En ja, we liepen verloren en vonden de weg naar de metro niet meer terug.
Dus eventjes informeren bij de stationschef .. werken nietwaar .. wat bleek ..
de vorige editie van de boekenbeurs liet ons ook reeds een andere uitgang nemen naar de metro ..
 Oeps, vergeten !! 

Enkele jaren later liep het alweer fout. 
De weg naar de metro goed gevonden maar in mijn verstrooidheid nam ik de tram naar Borgerhout .. Ik kreeg een stempel 'verloren reiziger'

En ook dit jaar liep het eventjes fout. 
"Joepie, we moeten niet in de rij staan, we kunnen direct naar binnen" roep ik blij. 
Ik stap gezwind Antwerp Expo binnen en de 'security' vat me : 
"Dit is de uitgang mevrouwtje !" zegt de security-man vriendelijk.
Wist ik veel !! 
 
Mijn "teergeliefde collega"  stuurt me een sms .. 
"Boonen signeert" .. ik in mijn nopjes. 
Nergens vind ik een aanduiding van de signeersessie. 
Eventjes navragen .. Kan iemand me helpen ??
"Sorry, hij komt niet vandaag en ook de komende dagen is er geen signeersessie."
Bedankt collega !! 
Om door de grond te zakken !!

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad...nu en dan is er een "haperingetje" bij onze uitstap naar de boekenbeurs...
    maar ik zou hem voor geen geld van de wereld willen missen!
    In prachtige prentenboeken snuisteren....veel bijbabbelen.
    Giechelen en gezellig keuvelen.
    Veel energie bijtanken om er weer een paar weekjes tegenaan te kunnen !
    bedankt voor de jaarlijkse,plezante uitstap.
    een goede vriendin !
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen