maandag 14 oktober 2013

14 oktober 2013

14 oktober 2013 

Een "duivels" feestje in de Tandem ! 




Odil is terug van een weekendje logeren bij Elise. 
En hij ziet een duivels feestje best zitten
Odil heeft zijn outfit aangepast aan het tri-colore feestje van vandaag : 
een knap truitje en bijpassende paraplu ! 
Ook de juffen hebben de drie-kleur aangetrokken en in al vroegte sta ik ballonnen te blazen ..
hoe kan je 't raden .. rode, gele en zwarte exemplaren .. 
Juf Anne, dolblij met haar duivelsoortjes die ik zaterdag voor haar kocht 
terwijl zij zorgde voor de face-paint.
(En ik maar hopen op een rustige zaterdag .. niet dus !)
Met die duivelse 3-tand weet ik wel raad ! En ja, ik heb 'duivelse' plannen !
 Vooraleer ik mijn duiveltjes verzamel in de klas, loop ik toezicht op de speelplaats.
De herfst heeft het voorbije weekend lelijk huis gehouden !
Overal liggen afgerukte bladeren en ook een populier moest eraan geloven, jammer ! 
Mauro (K1) heeft de tijd van zijn leven en probeert over de kruin heen te springen.
 Het belsignaal klinkt over de speelplaats en ik verzamel mijn manschappen ..
Mijn duiveltjes geven de rode duivels een dikke duim voor het resultaat van de voorbije match
Kroatië - België : 0 - 2 
  De sportedities liggen klaar ! 
Kjell en Matteo nemen aandachtig de artikels door terwijl Caitlin zich ontfermt over Odil.
Odil kijkt reeds uit naar de volgende match van morgen ..
 Echte supporters dragen fier de drie-kleur, zo ook onze kleutertjes. 
Nico kijkt vol bewondering naar het prachtige kleureffect op Caithlyn's wang ..
Wat volgt is een klinkende zoen ! "Ik vind je mooi !" voegt Nico er nog aan toe.
Tijdens de speeltijd houden we een volgend feestmoment 
en spelen we samen het tri-colore-ballonnenspel .. 
eentje knapt, dus spelen we nog met twee ballonnen .. kan gebeuren ! 


 Oscar kijkt verwonderd .. "Wat doe je nu toch juf Tania ??"
"Wel kleine Oscar, dat is nu eens een feestje !" 
En dat vindt Oscar héél erg leuk !
 Juf Inge vol bewondering voor mijn talent ..
 "Geleerd op de samba-school, moet je ook eens proberen !"
 Een traktatie volgt .. echte Belgische wafels .. smullen maar ! 

Wat volgt is een voetbalmatch tussen de tweede en derde kleuterklas
 Fair play staat hoog aangeschreven .. 
die duivels van K3 zijn te sterk voor ons ..
mijn duiveltjes staan op verlies dus gaat juf vlug een handje (allé ; voetje) toesteken.
 Keeper Liam doet het rustig aan en als hij een bal in doel krijgt, juicht hij verschrikkelijk hard. 
Hoort niet hoor Liam, maar dat leg ik je bij gelegenheid nog een uit !
Nooit juichen als de bal je doel in knalt ! 
Ook de meisjes van de tweede en derde kleuterklas nemen het tegen elkaar op .. 
bij affluiten door de scheidsrechter (juf Tania dus) staat de stand 0 - 0
Iedereen blij !

 We zijn helemaal klaar voor Brazilië !
En als Brasil la la la la canzone weerklinkt, breekt het feest pas echt los ! 

Wie een extraatje wil .. kijk vlug op de blog van juf Muriel daar zie je "jong" talent aan de slag ! 
De duiveltjes-doen-al van de Tandem .. een jong en fris exemplaar en een iets oudere duivel mét duivelse streken (ja ja juf Anne, dat ben jij) 


 


4 opmerkingen:

  1. Juf Tania, ik weet dat je moe bent, maar Kroatië-België eindigde 2-1 !!
    Of lag je al 'een uiltje' te vangen tegen het eind van de match ...
    Foei, en dat voor een echte Duivelfan !!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij slaapt ook al vrees ik .. de match eindigde 1 - 2 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha ouderdom, schat,ouderdom.
    Ok 1-2 !
    XX

    BeantwoordenVerwijderen