donderdag 25 april 2024

24 april 2024

 



We oefenen het versje ‘ik zou zo graag een ridder zijn’
en lezen het verhaal Ridder Uil.. 

We weten nu dat een ridder slim, sterk en stoer is .. maar vooral heel erg dapper.
We weten dat draak dol is op hapjes, vooral van pizza
En we weten dat Uil en Draak veel gemeen hebben.. 
beiden komen uit een ei,
beiden houden van de nacht,
beiden kunnen vliegen .. en ze zijn dol op elkaar.
Eind goed al goed ! 

Het kasteel dat tijdens de les krullenbol werd gemaakt, wordt vandaag opgeruimd.
Iedereen helpt mee .. zo’n prutswerk is vooral goed voor de fijne motoriek.
Leren door ervaren .. eenmaal de kleefband te lang is, blijft die overal aan vastzitten, 
aan je schoenen, aan je vingers, aan je kleren .. 
verschrikkelijk vervelend.




Een nieuwe groep kleuters meldt zich aan om een harnas voor de ridder te maken.. 
een werk van lange adem

Joepie, het is woensdag ..

Na de klusjesnamiddag van vorige woensdag 

en het hele korte weekend door de open campus, is 

deze woensdagnamiddag zeer welkom ! 

Op de agenda ..

Een bezoekje aan de bibliotheek, 

boodschappen doen voor Moederdag,

een bezoekje aan de action want mijn klok in de klas heeft het opgegeven - de tijd is blijven stilstaan. 


.. en ik ga op zoek naar Manneke Pis - ik heb het mijn kleuters beloofd ! 

Maar hoe ik ook zoek, ik kan die nergens vinden op zolder. 

Soms stop ik spullen echt té goed weg 🥹

Op het einde van de dag stuur ik nog een bericht naar juf Lien. 

De leeschallenge leverde ons een boekenbon op dus wil ik die graag verzilveren.

En omdat de volledige kleutertuin binnenkort samen een project uitwerkt,

dient ons boek voor iedereen. 

Ik waag mijn kans en noteer nog enkele titels.. 

( ik kan maar proberen )

En het lukt - we krijgen voor elke klas een nieuw themaboek dat via een caroussel-systeem wordt doorgegeven. 

Tof !!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten