maandag 25 mei 2020

29 mei 2020


Zoek dit blaadje in je oefenbundel ! 
De schilder wil de dakgoot schilderen - schrijven jullie de lijnen ? 
Volg de schrijfrichting en verbind de ene stipt met de andere.
Klaar ? De schilder kan aan het werk ! 

Zo, jullie bundel 'Kijk wat ik al kan' zou nu helemaal klaar moeten zijn. 
Flink gewerkt ! 
Brengen jullie de oefenbundel terug mee naar school ? 
Schrijf je naam op de oefenbundel. 

De nieuwe oefenbundel ligt al klaar sinds 19 mei. 
Ik wacht nog even op bevestiging - hopelijk kunnen we die samen uitwerken in de klas. 

Noodopvang in de Tandem ! 

Met 15 zijn ze vandaag, de leerlingen die gebruik maken van de noodopvang. 
Juf Margot (stagiaire) begeleidt de kleuters (K3) bij het invullen van de oefenbundel. 
Intussen stort ik me in de wereld van de pre-teaching.
Na een uurtje werken zitten de leerlingen door hun opdrachten heen. 
Ik verveel me ! durft er eentje te opperen. 
Wat ? Hoor ik dit goed ? 😊
Niemand hoeft zich te vervelen op de Tandem,
dus teken ik een rekenmatrix - twee zelfs - eentje voor het oplossen van sommen en 
eentje voor het inoefenen voor de tafels van vermenigvuldiging.
Ze krijgen exact 20 minuten de tijd om de rekenmatrix op te lossen. 
De rest van de dag, hoor ik geen enkele leerling meer klagen .. geen verveling meer .. 
hoe zou dit komen ? 😉😁

Na schooltijd duik ik in mijn klas. 
Alles moet klaar voor de herstart van dinsdag as. 
Ik overloop het schema dat ik vind in het draaiboek en doe enkele aanpassingen. 
Pas om 18.20 uur ben ik klaar en kan ook voor mij het weekend beginnen. 

Ondertussen is het al 20.31 uur - ik stop ermee voor vandaag. 
Morgen breng ik jullie op de hoogte ivm de klaswerking na de coronacrisis. 
Fijne avond en tot morgen
Juf Tania  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten