maandag 18 mei 2020

18 mei 2020



Heropstart eerste en tweede leerjaar, ook zij kunnen vanaf vandaag terug naar de klas.
Stiekem ben ik jaloers op de collega's. 
Zij hebben hun kinderen terug bij zich en kunnen terug de draad oppikken. 

Ik ben van permanentie in de noodopvang voor het derde, vierde en vijfde leerjaar. 
De kleinsten gaan vanaf vandaag naar de noodopvang in de buitenschoolse opvang. 

Omdat alle kleuterjuffen opgeroepen zijn vandaag, verdelen we ons.
Elk heeft een taak in te vullen. 
En zo komt het dat we vandaag volop speelgoed ontsmetten,
we verder het onkruid wieden rond het speeltuig en 
we de bessenstruik opbinden en beschermen voor de vogels 
(- lees ; enkele jaren terug gingen de vogels vliegen met onze oogst) 

Na school zie ik enkele bekenden terug. 
Emilia en Thenisha komen hun grote zus ophalen. 
Ik ben blij ze terug te zien. 
De dag sluiten we af met een open-lucht-vergadering (goed dat het mooi weer is 😉)

En dan spring ik de fiets op, terug naar huis.
Eventjes het hoofd leegmaken en genieten van de frisse lucht
 na een lange dag achter een mondmasker. 
Joepie, ik heb meewind ..
Juf Ilse - die ook met de fiets naar school kwam - heeft wind tegen. 😊
En zo hoort het, beurtelings kunnen we genieten van deze fietstocht ! 




Zoek dit plaatje in je oefenbundel 
Kijk goed naar de tekening.
Hoeveel gieters tel je ? 
Hoeveel kroppen sla groeien er in de groentetuin ? 
En hoeveel bloemen staan er ? 
Kleur evenveel figuren in als je op de tekening ziet. 

Zoek dit plaatje in je oefenbundel 
Tel het aantal figuren en kleur evenveel blokjes in. 
vb Ik tel 3 boten dus kleur ik 3 blokjes in. 
Doe dit voor alle figuren. 
Tellen maar ! 

Zoek dit plaatje in je oefenbundel. 
 De dobbelsteen geeft aan hoeveel figuren je mag inkleuren. 

De dag is om, snel mijn mailbox controleren - ik verwacht mail van jullie ! 

You've got mail
Oproep : laat me weten hoe het met je gaat !
Sommige kleutertjes zie ik in de noodopvang, 
anderen sturen me regelmatig een mailtje met een nieuwtje/foto, 
maar andere kleuters dreig ik te verliezen en dat is jammer.
Daarom .. laat van je horen !

Daar heb je Axelle ..
Ze laat weten dat ze ons allemaal verschrikkelijk mist in deze corona-tijden. 



Nonah is er als de kippen bij om een aantal foto's te verzenden .. tof !
Ook zij mist ons allemaal heel erg en liefst wil ze nog eens een dikke knuffel van de juf !
(Wel Nonah, die heb je nog tegoed .. zeker weten) 




En bij Arthur loopt alles vlot op wieltjes. 

Aan alle ouders, 
Dank je wel voor de lieve berichtjes die ik in mijn mailbox vond. 
Juf Tania

Bericht van de directeur ! MOTD 9 (message of the day) 

De kop is er af. 
We zijn allen goed kunnen (her)starten met L1, L2 en L6.
Dank aan alle leerlingen, ouders en leerkrachten om dit mogelijk te maken in bizarre omstandigheden.
Maar het terugzien van alle 'snoetjes' was voor ons al hartverwarmend !

Mogen wij alle ouders vragen om een mondmasker te dragen bij het betreden van de campus.

Ook voor jullie, ouders was het een leuk weerzien met elkaar en dat vinden we zeker fijn. 
Gelieve ook aan de schoolpoort de SD (Social Distancing) van 1.5 meter te respecteren. 

Als we allen ons steentje bijdragen, dan hopen we snel oude gewoontes weer te kunnen aannemen. 
Graag tot morgen .. 
Team Tandem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten