maandag 18 mei 2020

20 mei 2020



Wat is het heerlijk weer kinderstemmen te horen op de campus. 
Vandaag tekenen zowel het eerste als tweede leerjaar present.
Thibault, Emiel en Korneel zwaaien al van ver .. 
Juf Tania, we zijn er weer ! brult er eentje. 
Heerlijk toch ! 
En toch blijf ik met een wrang gevoel zitten. 
Wanneer kunnen wij weer opstarten ? 
Volgende vrijdag komt de nationale veiligheidsraad samen met de koepels en vakbonden 
en worden we hopelijk wat wijzer. 
Ik besluit een gokje (!!!) te wagen ..  herstart kleuters 1 juni of 8 juni ???  .. laat ons hopen. 

Omdat er vandaag slechts 3 leerlingen in de noodopvang zitten, wisselen juf Muriel en ik elkaar af. 
 Ik werk ijverig aan een nieuwe themabundel 
maar hoop heimelijk deze in de klas te kunnen uitwerken, samen met mijn kleuters. 
Dat wordt dolle pret ! 

Natuurlijk vliegt het voorbereidend werk door het kopieertoestel.
En dan hoor ik een bekend stemmetje .. 
Zou het ? Is het ? .. 
Jawel, het is Nonah ! Zalig ! 
We begroeten elkaar op een veilige afstand 
- juf met een mondmasker, Nonah met een mondmasker. 
Het is duidelijk, Nonah heeft heel veel te vertellen.
Ik geniet van dit gesprekje en besef nu pas echt hoeveel ik mijn bengels mis. 

Nonah vertrekt even later weer huiswaarts.
Juf Muriel en ik blijven tot 12.45 uur 
want dan pas kunnen de leerlingen van de noodopvang in de buitenschoolse terecht.

Het is heerlijk weer buiten, ik spring op de fiets en trap naar huis. 
Na een corona-dag op school geniet ik van de tuin en de vijver 
waar de eenden vrolijk kwaken.. fijn weekend allemaal ! 



You've got mail .. 

Een mailtje van Axelle .. 


Het gaat heel goed, ook met mijn kleine zusje.
Die groeit als kool!

Dikke knuffel van ons allemaal! 


Zoek dit plaatje in je oefenbundel
Tel het aantal stippen, kleur het cijferbeeld in 
en kleur vervolgens het correcte aantal figuren in. 

Zoek dit plaatje in je oefenbundel. 
Kijk goed naar het cijfer voor elke reeks. 
Kleur evenveel dieren.

Kennen jullie de actie van Kom op tegen Kanker ? 
"Keep moving" .. misschien een ideetje voor het verlengde weekend ..
wandel, fiets, plons in je plonsbad en stuur me je foto ! 
Stort je 2 euro dan ontvang je een virtuele medaille die je kan schenken aan jouw held

Geen opmerkingen:

Een reactie posten