donderdag 20 april 2017

20 april 2017



Onze schoolbus heeft alweer eens kuren en weigert dienst !
Daar sta ik dan te wachten, véél té vroeg op een koude morgen, 
op een bus die niet komen zal. 
Gelukkig werden de ouders op de hoogte gebracht. 
Het is deze morgen dan ook uitzonderlijk druk aan de schoolpoort.
Bovendien is de Eikelstraat afgesloten voor werken .. 
niemands is op de hoogte van deze activiteit .. 
ik denk meteen aan een nieuw mobiliteitsplan
te Eeklo in navolging van het Genste plan. 
Zou Termont (burgemeester van Gent) de Eeklose burgemeester geïnspireerd hebben ??? 

Ook vandaag is er een verzameling 'rosse' centjes voor het goede doel ! 
Snel onze 'rospot' opdiepen !
Matthias heeft het één en ander bij elkaar verzameld.
Ook Nathan en broer Xander hebben een heleboel centjes bij elkaar gezocht.

Tiana  heeft een volle pot centjes ..
Thibault moet eerst zijn centjes uit zijn schooltas bij elkaar rapen ..
het potje was immers niet goed gesloten 😊 vandaar .. 
Kayla vult de 'rospot' ook aan ..
Alessio heeft een enorme pot 'rosse' centjes voor het goede doel !
Zoveel centjes dat de 'rospot' overloopt .. 
Wat nu ?
Juf Joke heeft dé oplossing en komt aanlopen met een emmer ..
nu kunnen we er weer een tijdje tegenaan !
 Dat hoop ik toch, want na de emmer gaan we voor een kruiwagen 😉
Mijn kleuters vinden het idee alleen al heel fijn om te horen !
Juf, rijd jij dan met een kruiwagen naar de bank ?!
Hoor ik daar enkele sloebers gniffelen ?! 
Nicola (K1) voert de controle uit .. Zo.. zo..zo..zoveel ! is zijn oprechte reactie.
Inderdaad !
En ook Vladimir heeft een lading centjes bij.
Nog een week te gaan en dan brengen we samen de centjes naar de bank !


Aan alle gulle schenkers .. een welgemeende dank je wel !! 


Ook in de namiddag wordt de 'rospot' verder aangevuld
 Ook Cynthia heeft een verse lading eurocenten bij.
 Ook de K3-tjes komen aanlopen met heel veel centjes voor het goede doel.
Izabella, Kiara, Ana, Jurre en Len gooien met een groot hart hun centjes in de 'rospot'emmer.
 
Juf Vera van het secretariaat was gisteren een hele namiddag op zoek naar een collectie centjes 
en mama Vitamientje stapt ook mee in dit mooie project.
Hartverwarmend !! 💗💗💗💗💗

Eén ding hebben we alvast geleerd : vele kleintjes maken één groot !

We verdiepen ons verder in een ander project .. onze groentetuin
 -miniversie welteverstaan- met sla, peterselie .. 
Oost-Indische- tuinkers mét eetbare bloem..
verse munt en citroenthym  ..
en natuurlijk zaaien we ook tuinkers .. 

Onze andere activiteiten houden we nog even geheim.
Waarom ? 
We werken in het grootste geheim aan een cadeau voor moederdag. 
Het wordt grandioos ! 


In de namiddag krijgen we bezoek van enkele leerlingen uit het eerste leerjaar.
Het wordt een blij weerzien met Tarik, Dean en Mauro. 
(Amelie was er vorig jaar niet bij)
Mauro neemt me meteen in vertrouwen : 
Ik ben blij terug te zijn maar nu moet ik naar juf Anne.
Wanneer mag ik nog eens bij jou ?
vraagt hij.

Misschien een volgende keer is mijn antwoord. 
Waarop Mauro nog een bedenking maakt : Misschien kan ik dan blijven, jij kan toch ook lezen ?! 
😉 
Zoveel is duidelijk - Mauro heeft warme herinneringen aan zijn kleutertijd.



En dan was er nog de bijscholing van voorbije dinsdag ..

 Op bijscholing en dan vertonen mijn collega's echt wel gemene trekjes !
Als de kat van huis is .. weet je wel .. 
Tijdens de voorbije vakantie - exact op 9 april - 
schreef juf Joke ism met haar mama
een versje voor me. 
De dames weten dat ik wielergek ben
 én fan van Tom Boonen, een fantastisch Belgisch  fenomeen. 
Dus schrijft juf Joke tijdens mijn afwezigheid het vers voor me uit
en post dit aan het raam .. hoe gemeen .. 



Bij mijn terugkeer van de bijscholing geloof ik mijn ogen niet .. Wat ?? 
Waarom loop ik plots over van zelfmedelijden ??
 Dit verdien ik toch niet ??
Dit is zout in een open wonde !! 


Gelukkig hebben mijn kleuters een gouden hart .. 
zij houden tenminste van me .. met al mijn kwaliteiten en mijn groot supportershart .. 💓💓💓 

3 opmerkingen:

  1. Flink zijn Juf Tania, van tegenslagen en ontgoochelingen , word je sterk.... je vindt wel een andere koereur.. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk al uit naar volgende week 'Komen eten'.... ik kom elke dag langs met mijn bordje..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij restaurant de Lekkerbek is reserveren noodzakelijk .. sorry, we zijn volboekt voor de komende weken 🍸

      Verwijderen