maandag 17 april 2017

18 april 2017

De laatste vakantie van betekenis (lees : een lange vakantie) 
is weer voorbij.
Het deed goed, 
want ook de de tweede trimester was er een van heel wat projecten,
- het werd er eentje van zwoegen en zweten vooral - 
grootouderfeest, openklasdag, opendeurdag, 
carnaval, Pasen en ga zo maar door. 

Nu zijn we toe aan het laatste stukje van het schooljaar
en aan mijn agenda te zien wordt het heel erg druk.
Mijn agenda puilt uit van de activiteiten ..
en jawel, vandaag beginnen we aan een nieuw project !
Maar eerst nog even dit ..

Kleuters zijn een aardig volkje -in de betekenis van lief welteverstaan-
Alessio heeft de voorbije vakantie ook aan mij gedacht en verrast me met deze foto ..
hoe kan het ook anders .. 

En Julie ?? Die maakte een mooie tekening voor me .. 
omdat je de liefste bent, voegt ze er snel aan toe.
Hoe lief toch ! 
Fien had dan weer iedereen gemist dus een zoet snoepje voor iedereen. 
Wat een fijne klas heb ik toch !
Zo zie je maar, het zijn de kleine dingen die het hem doen. 

De tweede kleuterklas heeft plannen, grootse plannen..
Fit en gezond .. uit de groentetuin !
Lekker vers ! .. 
Meestal gaat dit niet samen met kleuters,
maar ik probeer het toch .. wie weet !
Als we samen een moestuin aanleggen en 
kunnen proeven van de verse oogst,
heb ik kans op slagen met dit nieuwe project. 
Dus schuim ik de tuincentra af op zoek naar verse potaarde
en jonge plantjes, zaden allerhande ..
de kweekkastjes van vorig schooljaar haal ik terug vanonder het stof 
en dan vliegen we er snel in .. 
Onze groentetuin ! Heerlijk ! 

Als ik mijn plannen bekend maak, reageren mijn bengels heel enthousiast.
Plan één : een groentetuin aanleggen .. daar hebben ze wel oren naar.
Alleen rest ons de vraag : Wat gaan we planten / zaaien ? 
Thibault kent het antwoord .. Iets lekkers natuurlijk ! 
 Al snel ontstaat er een discussie wat lekker is en wat niet ..
spruitjes en witloof worden het zeker niet !! 😕

Plan twee : wij openen ons restaurant en bereiden de lekkerste gerechtjes. 
Maar wie werkt er eigenlijk in een restaurant ? 
Ook hier weten mijn kleuters raad mee .. een kok zoals in ratatouille ! 
Knap bedacht ! 
"Weet je dat een kok ook chef genoemd wordt ?!"
Voortaan spreken jullie me aan met "Oui Chef !!" 
en zijn jullie mijn sous-chefs of de hulpjes van de kok. 
Even later tijdens het fruitmoment is het zover .. mijn kleuters zijn helemaal bij de les..
Ruim je fruitdozen op vraag ik mijn kleuters.
Waarop eentje reageert met Oui chef !!!  
Fantastisch gewoon !!  
 

Vandaag speel ik echter op verplaatsing, drukke agenda .. weet je nog ? 
Om 11.30 uur word ik verwacht in Evergem
op een bijscholing Lerend netwerk Nederlands - mondelinge taalvaardigheid
die loopt tot 13.30 uur en 
dit in samenwerking met de pedagogische begeleidingsdienst.
Juf Stephanie zal mijn kleuters 'animeren' tijdens mijn afwezigheid.
Veel plezier samen ! 



Doe je mee ? .. 

Elk jaar krijgen 41 000 Vlamingen de diagnose kanker.
Een vreselijke ziekte. 
Kanker maakt geen onderscheid - het treft ons allemaal.

Daarom slaan Eén en Kom op tegen Kanker de handen in elkaar.
Ze dagen heel Vlaanderen uit tot actie.

Jong en oud, groot en klein .. want allen samen krijgen we kanker klein.
Weet dat elke eurocent telt !!





Verzamel al je 1 - 2 en 5 eurocenten en drop ze in onze (ros)spaarpot tvv 
Kom op tegen kanker ! en steun het goede doel. 

Dank je wel !
De Tandemkleuters. Xxx


De kleuterjuffen deden vandaag alvast een duit in het zakje en verzamelden alle 'rosse' eurocenten.
Die kwamen natuurlijk in onze 'rospot' terecht.
Juf Muriel, juf Joke, juf Kelly en ik verzamelden reeds een mooi bedrag ..
 Juf Anne ?? Die betaalde natuurlijk met de kaart 😏
Julie kon er best om lachen .. Juf Anne, we verzamelen centjes .. zei ze wijselijk.
En dat is wat juf Anne tenslotte ook deed .. rosse centjes zoeken en in de 'rospot' gooien.
Hopelijk verzamelen jullie ook nog een aantal 'rosse' centjes voor het goede doel ! 
Onze spaarpot staat klaar ! 

Uit de kindermond : 
Vic speelt -net als zijn maatje - voetbal bij de 'goalgetters'
En ja, het was zover .. Vic scoorde en wachtte op 'zijn' gloriemoment mét groepsknuffel.
Die kwam er echter niet en daar maakt hij vandaag zijn beklag over. 
Nu ik noodgedwongen het wielrennen een beetje links laat liggen,
heb ik een nieuwe missie gevonden. 
Wel Vic, ik kom je de volgende keer je verdiende knuffel met plezier geven ! 
En Vicje lacht zijn tandjes bloot en knikt instemmend !  

Even later zijn de veters van Vic losgekomen. 
Kom eens hier, dan knoop ik ze even dicht ! zeg ik.
En maak meteen volgende bedenking : Wie knoopt je veters als je voetbalt ? 
 "Carlos de trainer natuurlijk !" krijg ik te horen. 😉😉😉


Geen opmerkingen:

Een reactie posten