woensdag 20 februari 2013

20 februari 2013

Dikke truiendag in de kleuterafdeling ..

Buiten is het amper 2° en in de klas is het ook een paar graadjes frisser ..
Iedereen heeft vandaag een bijzonder warme outfit aangetrokken ..
Kleurrijke sjaals ..
Bonte mutsen ..
Warme sokken en wollen truien vrolijken mijn klasje op.
Ook de juffen zijn warmpjes uitgedost met een (nep)bont accent.

Het wordt een bijzondere dag want juf heeft een gek plan bedacht ..
We zullen het alvast niet koud hebben .. 
De ochtend start rustig. Iedereen is druk aan het werk in de klas.
Plots schalt de muziek van Urbanus door de kleuterafdeling .. 
"Ik hou niet van madammen met een bontjas" 
Op deze tonen dansen de juffen de ziel uit hun lijf ! 
En de kleuters .. ??? Die vinden het super !!! 
Eenmaal het liedje uit is, keert de rust terug in de kleuterafdeling .. 
Helaas, niet voor lang !
Een half uurtje later .. 

Muziek Maestro !! 
Dit is het signaal om opnieuw te verzamelen in de kleuterafdeling en er is een verrassing : 
voor elke kleuter hebben de juffen een frisse pudding gekocht. Smakelijk !
Samen eten ..
.. heel gezellig ..
Zie ze smullen .. lekkerrrr !
Nick lepelt zijn pudding vlot naar binnen mét handschoenen! Knap hoor !
De hele wereld danst hem .. dus ook de kleuters van de Tandem ..
De Harlem Shake ! (Gewoonweg leuk om te doen .. moet je zeker proberen, een aanrader)
Noah heeft het alvast begrepen !
Iedereen doet een move en de kleuters imiteren.
(En ja, Gerda poetsvrouw, doet graag mee .. zie ze shaken)

De volgende move wordt aangebracht door juf Inge 
(wat te vinden van haar struisvogel-pluimen-muts ??)
Dan is juf Nicole aan zet .. Wat ? Hoe ? Waar ? Harlem Shake ? 
Eventjes een woordje uitleg voor wie niet vertrouwd is met de Harlem shake.

De Harlem Shake is de opvolger van de Gangnam Style. 
De danst verovert stilaan internet en 
ook BV's wagen zich aan een dansje oa. Urbanus, Tom Boonen en zijn team ..
De Harlem Shake kenmerkt zich door één persoon die op elektronische muziek danst. 
De omstaanders doen gewoon verder met hun dagelijkse bezigheden en merken de danser niet op.
Totdat de muziek plots losbarst en de rest ook wild begint mee te dansen. 
Gesnapt ??  Flink zo !!
Juf Anne, jong van hart maar minder van leden, toont haar hoe het moet.
En juf Nicole die is nu helemaal mee.
Ook ik heb een leuke move bedacht .. 
Foto volgt ..dat denk ik toch ! Ik vrees dat mijn collega's dit beeld hebben vereeuwigd.
En dit is het resultaat ..
Geen slagveld, maar een breakdance-move !
We zijn voldoende opgewarmd en gaan terug naar ons klasje .. gezellig verder spelen en leren.
Hé, daar is ons Leonie .. "Kijk juf Tania, ik heb een konijntjesjas aan" zegt ze fier.
Laat mijn klas nu net de Rikki-klas zijn, een schattig lief teder wit konijntje.  
Ik vrees dat dit een actie is van mijn lieftallig collega's ..
 ik ben stapelgek van Rikki Konijn,  maar minder van diens velletje. 
Eén ding is zeker .. dit heb ik zeker nog eens terug van mijn collega's ! 

Een fijne voormiddag waar de kleuters iets leerden over het milieu en de CO2 uitstoot op een leuke, speelse, grappige wijze.
En de Harlem Shake ?? Die doen we toch gewoonweg nog een keer .. niet ??!! 
(Alhoewel, stilaan duiken de eerste spierpijnen bij me op ..)

2 opmerkingen:

  1. Hoe gaat het met de adductoren.....
    Ik ga morgen met Leonietje om een 'Bunnyjasje' voor je....
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn adductoren zijn wat overbelast .. maar het komt in orde.
      Dank je !
      PS : ik kijk al uit naar mijn nieuwe outfit

      Verwijderen